Kolik by dal mladý Američan za luxusní mojito?

Američané zcela přesně nevědí, kolik by měli v barech a restauracích platit za Mojito, Bílého medvěda či další míchané nápoje. Pokud se zeptáte někoho, kdo se narodil v posledních desetiletích, řekne vám, že takový drink by měl stát víc než devět dolarů. Starší lidé jsou ochotni dát o dolar či dva méně. Vyplývá to z údajů průzkumu Nielsen CGA, který zahrnoval konzumaci alkoholu 15 tisíc Američanů, kteří navštívili restauraci nebo bar v posledních třech měsících.

Údaje průzkumu odhalily také výrazné rozdíly mezi regiony. Například Newyorčané jsou ochotni zaplatit za koktejl až o čtyři dolary více než lidé v Ohiu a Kentucky. „Bohatí a mladí lidé jsou obecně ochotni zaplatit za koktejl víc než ostatní,“ uvedl Scott Elliott, senior viceprezident Nielsen CGA.

Někde jinde než doma si v posledních třech měsících objednala asi čtvrtina obyvatel Spojených států. Nejoblíbenější likéry pro míchané nápoje jsou tequila, rum, vodka a whiskey.


Celkem 60 procent Američanů uvedlo, že jejich oblíbeným koktejlem je Margarita. Následuje Daiquiri, Piña Colada, Long Island nebo Mojito. Na národní úrovni Američané počítají s tím, že za standardní koktejl zaplatí 8,72 dolaru. Jsou ale ochotni dát až o čtvrtinu víc, když barman použije prémiové lihoviny.  

Mladí lidé celkem překvapivě uvedli, že počítají s dražší cenou nápoje. Zároveň ale také řekli, že cena je pro ně důležitějším měřítkem hodnoty jejich koupě, než uváděli starší lidé. Elliott dodává, že v případě takzvaných „Millennials“ lze hovořit o skromném luxusu.“Jsou skromní v mnoha věcech, ale velmi rádi zaplatí za to, co vnímají jako luxusní zboží, ať už je kvalitní koktejl nebo iPad,“ dodal.

Země neřesti? Jsme prý nejvíc vstřícní tabáku, alkoholu i nezdravému

Podobný průzkum byl ve Spojených státech proveden poprvé, takže je obtížné říci, jak se preference a ceny měnily v průběhu času. Cena alkoholických nápojů mimo domov roste rychleji než inflace nebo nápoje, které si lidé míchají doma sami, vyplývá z údajů Úřadu pro pracovní statistiky.

Průzkum BLS, který se zabýval spotřebitelskými výdaji, pak ukázal, že lidé ve věku od 25 do 64 let utratí za alkohol každý rok stejnou částku doma i mimo domov. Mladí lidé mohou být ochotni zaplatit za koktejl víc, nejmladší věková kategorie ale za alkohol dle BLS celkově utratí nejméně, a to dokonce méně než jejich prarodiče.

Newsletter