Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se dostala pod 25,30 za euro.

Kaločai (Nanits): Umíme udělat velkolepý sci-fi příběh

Komiks Nanits Universe s hudbou a prostorovými efekty mi dovoluje vyprávět velkolepý sci-fi příběh tak, jak by to v našem prostředí nikdy nebylo možné. Serveru Roklen24 to řekl ředitel projektu Nanits Robert Kaločai, který chce v pravidelných intervalech vypisovat talentovou soutěž pro komiksové umělce z celého světa.

Jak jste se z mediálního světa dostal ke komiksům? A konkrétně k digitální verzi?

Filmy jsem miloval od malička, takže i to čím jsem se živil se motalo pořád okolo téhle oblasti. A komiks, respektive ten náš s hudbou a prostorovými efekty, mi dovoluje vyprávět velkolepý sci-fi příběh tak, jak by to v našem prostředí nikdy nebylo možné.

Jaké komiksy patří k Vašim nejoblíbenějším?

Mám rád skoro vše od Marvelu. Je jedno, z jaké doby. Baví mě jejich svět a také historie toho vydavatelství. Mimochodem loni vydaná kniha o historii Marvelu je skvělá a doporučil bych jí všem, které zajímají historie značek a jejich vzestupy a pády.

Sbíráte také např. figurky oblíbených postav či jiné komiksové relikvie?

Tyhle věci miluju 🙂 A vím, že bych byl schopný hlavně za filmové repliky utratit strašně peněz. Naštěstí jsem se vždycky ovládl a mám tedy doma jen meč z Pána prstenů – konkrétně Andúril z Návratu krále a pár komiksových postaviček. 

V čem je pro Vás největší kouzlo komiksového světa?

Komiksy jsou pro mě obrázkové filmy. Takže asi ta blízkost k tomu vyprávění. I to hodně ovlivnilo, jak naše komiksy vypadají a jaký zážitek přinášejí. 

Sázíme na digitální komiks, potenciál je obrovský, říkají tvůrci NANITS

Co říkáte na hollywoodské zpracování nejslavnějších komiksových hrdinů?

Filmy od Marvelu jsou super. Od prvního Iron Mana, co to vzal Marvel pod svá křídla přímo on, jsou jejich filmy a filmový svět který budují, prostě super. S těma od DC už je to o dost horší. Ale je to jen můj osobní názor. 

Je možné říci, kdo je „typickým“ fanouškem komiksu? Pokud existují rozdílné skupiny, čím se odlišují?

Vím přesně kdo je typickým fanouškem našeho komiksu. Kromě komiksových nadšenců, jsou to všichni, kdo mají rádi filmy, hudbu, cool technologie, kdo rádi čtou a mají rádi zábavu. Takže ten náš zásah je obrovský. 

Jaký je teď nejžhavější trend v komiksovém světě? Jaké komiksy nejvíce frčí?

Nejžhavější trend jsou určitě filmy podle komiksů. Pokud nějaký film měl předlohu v komiksu, tak se to v celé kampani hodně připomíná. Samozřejmě to není vždycky záruka kvality, ale filmům podle komiksů dnes vděčíme za tak rozšířené povědomí a hlavně zájem o ně.

Jaké jsou hlavní výhody digitálního komiksu ve srovnání s filmem nebo tištěnými komiksy?

Film bych asi z toho porovnávání vynechal. Každopádně tohle je vždycky ošemetná otázka. Protože to je jako srovnávat, jestli je lepší divadlo, nebo kino? Každé má něco jiného, každé přistupuje k vyprávění jinou metodou, ale mají co nabídnout, a dokonce si sdílet své cílové klienty. Srovnávat komiks tištěný a digitální svádí k tomu říct co je lepší a to nechceme.

Jak vydělat na komiksové revoluci? Na Fundlift míří Nanits Universe

NANITS aktuálně prostřednictvím Fundliftu od investorů poptává tři miliony korun? Na co chcete peníze využít?

Jako nejdůležitější věc vnímáme teď naplnění naší platformy dalším obsahem. Takže se chceme soustředit na tvorbu vlastních komiksů a také na finanční podporu dalších autorů, aby si čtenáři mohli co nejdříve vybírat z většího obsahu. Jedna z hodně důležitých věcí bude náš inkubátor. V pravidelných intervalech (čtvrtletně, půlročně, nebo ročně̌) budeme vypisovat talentovou soutěž pro komiksové umělce z celého světa. Ti předloží svůj scénář̌ na komiks a ukázky kreseb. V prvním kole vybereme postupující do druhého kola, ve kterém dostanou soutěžící talentový úkol (pravděpodobně̌ vytvořit několik přesně̌ vybraných panelů ze svého námětu). Z tohoto kola vzejdou vítězové, kteří od nás získají finance na vytvoření vlastního komiksu v rozmezí 3-4 měsíců̊. Kromě̌ peněz dostanou mentoring a support. Dále se chceme soustředit na přidání dalších funkcí do našeho enginu a také na marketing.

Robert Kaločai vystudoval střední průmyslovou školu v Karlových varech a posléze pracoval jako webdesignér ve společnosti APSA s.r.o., a poté jako editor v NaCesty.cz s.r.o. Následně působil v TV Nova jako Promo producent a jako Art Director v LookUpMedia.eu. V září 2015 spoluzaložil Nanits Universe Ltd., kde po celou dobu působí jako CEO.

 

 

Newsletter