Odkud jsou nejcennější světové firmy?


23:54 • 27. ledna 2016

Tagy: americké akcie, Akcie, investice, Fidelity International

Co všechno dát do svého portfolia? Přesně tuto otázku řeší snad každý investor. V rámci diverzifikace se nabízí různé kombinace akcií, dluhopisů a dalších instrumentů, se kterými si obchodník dokáže „vyhrát“ k obrazu svému. Co by však rozhodně nemělo chybět, jsou tituly nejcennějších světových firem. Které to jsou a odkud pocházejí? Na to se zaměřila jedna z předních investičních společností.

Podle analýzy firmy Fidelity International pochází většina nejcennějších značek světa z USA a pro investory představují akcie těchto společností stále velmi atraktivní příležitosti (viz infografika). Jen v první desítce žebříčku „Nejcennějších značek světa“, sestaveného výzkumnou společností Interbrand, je osm amerických značek. Jedinými neamerickými společnostmi v Top Ten jsou japonská Toyota a jihokorejský Samsung. Fenoménem dnešní doby je i růst hodnoty značek technologických firem.

„Úroveň povědomí a hodnota značky představují klíčový faktor pro hospodářský úspěch firmy. Investoři by proto při svých investičních rozhodnutích měli brát v úvahu i vývoj hodnoty značek, které jsou kótované na burze,“ vysvětluje Adam Lessing, ředitel Fidelity International v Rakousku a pro východní Evropu. „Globální dominance značek z USA a z Evropy dokazuje, že tradiční trhy i nadále představují velmi atraktivní investiční region,“ dodává Lessing.

Kolik vlastní první dvě desítky amerických miliardářů?

Z pohledu na prvních 100 nejcennějších značek světa (Top 100) je patrné, že 87 z nich pochází opět z tradičních investičních trhů USA. Americké značky zcela dominují. Každá druhá značka v žebříčku je americkou společností a značky z jiných zemí výrazně zaostávají. Mezi 100 nejcennějších značek se dostalo jen devět značek z Tichomoří a pouze dvě značky z asijských rozvíjejících se trhů, a to Huawei a Lenovo (viz tabulka č.1).

Převaha amerických značek pokračuje již od roku 2001, kdy společnost Interbrand začala publikovat tento žebříček. V průběhu 15 let americké značky obsadily každý rok vždy první čtyři místa. Minimálně sedm amerických značek se pak každým rokem objevilo v první desítce (Top Ten). Pouze značky z Finska (Nokia), Japonska (Toyota), Německa (Mercedes-Benz) a Jižní Korei (Samsung) dokázaly krátkodobě utlumit převahu amerických značek v první desítce nejcennějších značek světa.  „Dominance amerických značek během posledních let ještě více vzrostla. Aby investoři mohli těžit z rozvoje rostoucích společností, měli by se věnovat tzv. stock – picking, tedy strategickému vyhledávání jednotlivých podhodnocených akciových titulů,“ vysvětluje Lessing. „Dalším fenoménem současnosti jsou i značky technologických firem, jejich hodnota nejvíce roste,“ uzavírá Adam Lessing.

Čína skupuje Evropu. Máme se začít bát?

Napsat autorovi RSS

Redakce Roklen24.cz



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.