Americké výnosy si po včerejším růstu prochází korekcí. Dolar se obchoduje pod 1,0650 za euro. Koruna krátce oslabila nad 25,30 za euro. Aktuálně se obchoduje pod touto hranicí.

Další novinka z Maranella: „dostupnější“ Ferrari

Rozhodnutí automobilky Ferrari vstoupit na burzu není poslední novinkou. Pro milovníky rudých vozů z Maranella bude nyní pravděpodobně jednodušší mít jedno z těchto exkluzivních vozidel doma v garáži. Automobilka totiž informovala o tom, že do roku 2019 plánuje zvýšit produkci o 30 procent, tedy ze zhruba 7000 automobilů zvýšit produkci na 9000 vozů ročně. Tato novinka však pravděpodobně nepotěší některé stávající majitele a sběratele. Ferrari oznámila, že rozhodnutí je reakcí na „rostoucí poptávku na rozvíjejících se trzích a také na demografické změny, jako je počet a výdajová kapacita potenciálních klientů.“

Nová strategie sice pomůže zvýšit příjmy a zisk po vstupu firmy na burzu, je ale pravděpodobné, že rozesmutní některé majitelé a sběratele, kteří dlouhodobě spoléhají na nízká výrobní čísla společnosti, která udržují hodnotu koupených aut a mimo jiné také exkluzivitu auta se vzpínajícím se koněm ve znaku. Na rozdíl od jiných automobilů, použité Ferrari často prodáte za stejnou cenu a někdy možná i za víc, než byla cena pořízení. Důvodem je pořadník na koupi některého nového modelu. Čekací doba se může protáhnout někdy i na více než jeden rok.

Simon Kidston, zakladatel ženevské sběratelské, poradenské a výzkumné automobilové společnosti Kidston, řekl, že „se teprve uvidí, zda bude mít zvýšení výroby vliv na hodnotu zánovních modelů. Ferrari ve srovnání například s Aston Martin, Maserati nebo Bentley, drží svou hodnotu docela dobře. Zvýšená produkce bude mít pravděpodobně menší dopad na sběratele, kteří se vyhýbají běžným modelům,“ dodal Kidston. Ferrari se podle něj bude snažit „udržovat pověst exkluzivity a vzácnosti a bude dále sledovat a udržovat objem výroby a dodací lhůty.“ Sama automobilka uvedla, že zachová cenu a dobrou pověst co se technologií a řemeslného zpracování týká u speciálních limitovaných edic vozů jako například model Laferrari, jehož cena je 1,2 milionu dolarů a více. „Tato auta jsou jako Patek Philippe (švýcarský výrobce ultra-luxusních hodinek). Když je koupíte, drží hodnotu pro příští generaci. Je to investice, není to hračka.“

Zpráva o rozšíření výroby je další novinkou poté, co šéf firmy Sergio Marchionne oznámil, že Ferarri půjde na burzu. IPO by mělo firmu ocenit na 10 miliard eur. Ferrari také oznámila, že plánuje rozšířit svůj byznys skrz svou maloobchodní síť, kde nabízí sportovní oblečení, hodinky, elektroniku a další nejen reklamní předměty. „Věříme, že úspěch v těchto aktivitách podpoří Ferrari jako světovou luxusní značku,“ dodala společnost.

Newsletter