Jak ovlivňuje Trumpova kandidatura jeho business?

Donald Trump, republikánský kandidát na úřad prezidenta Spojených států amerických, na sebe doposud strhnul, nejen v USA, velkou pozornost. Jaký má tato pozornost vliv na jeho soukromé podnikání a obchodní zájmy? Jdou tržby nahoru nebo dolů? Značka Trump je spojena s řadou hotelů, bytů a dalších produktů. Na jedné straně by mohl rostoucí počet politických příznivců prodeje Trumpových produktů zvýšit, na straně druhé by je mohl poškodit rostoucí počet politických kritiků. Která z těchto dvou sil je silnější?

Server Priceonomics se na tuto otázku zaměřil a analyzoval data z vyhledávače ubytování Hipmunk. Porovnal data rezervací nejoblíbenějšího Trump Hotels v minulém roce, tedy roce, kdy se Donald Trump politický neangažoval, s rokem současným. Výsledky? Rezervace Trump Hotels významně klesly. Snížily se o 59 procent ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, alespoň podle dat z vyhledávače Hipmunk.

Oblíbenost portálu Hipmunk a rezervace hotelů přes něj rok od roku rostou. V prvním porovnávaném období si Trump Hotels přes něj objednalo 1,7 procenta zákazníků. V druhém sledovaném období pouze 0,7 procenta.

V New Yorku a Las Vegas, se podíl Trump Hotels na celkových rezervacích propadl o více než 70 procent, dokonce i v Atlantic City, kde Trump Hotels dosahují nejvyššího procenta z celkového počtu rezervací.

Na základě dat z jednoho portálu se dají těžko dělat dalekosáhlé závěry. Uživatelé tohoto portálu jsou spíše mladší a spíše z měst, což není úplně reprezentativní vzorek. Jestli značka Trump utrpí trvalejší poškození bude záviset na jeho volební „jízdě“. Alespoň podle dat z portálu Hipmunk se zdá, že pro tuto chvíli bude Trumpův business jeho kandidatura spíše bolet, než že by mu pomohla.

Newsletter