Komentář Wallera z Fedu podpořil růst amerických výnosů a dolar. Kurz zpevnil pod 1,0800 za euro. Rostoucí evropské i americké výnosy negativem pro měny regionu. Koruna ve ztrátě nad 25,30 za euro.

Co odpovědět na zprávu? Messenger vám to brzy poví

Facebook nedávno představil novinky v aplikaci Messenger. Chytrý asistent „M“ bude nově nabízet automatické odpovědi, které bude možné odeslat jedním kliknutím. Messenger tím tak bude v podstatě předpovídat, co byste chtěli říct. O novince informovala televize CNBC.

Používání Messengeru by se brzy mělo stát uživatelsky příjemnější a pravděpodobně i zábavnější. Vedle nových nápověd rychlých odpovědí by měla aplikace umět navrhnout i animované gify. Co se týče rychlých odpovědí, ty by se měly skládat z několika slov přizpůsobeným tomu, v jaké situaci a s kým hovoříte. Novinka bude prvně představena v anglické verzi ve Spojených státech.

Pokud se vás například kamarádka zeptá, jestli si může půjčit nějakou vaši věc, zobrazí se návrhy jako „samozřejmě“ nebo „určitě“. Pouhým kliknutím pak odešlete krátkou odpověď. To vše bude práce virtuálního asistenta se jménem M, kterého už dříve Facebook představil. Tehdy ho však využívala pouze malá skupina testovacího týmu, a to pro komunikaci přímo s ním, jako tomu je například u Siri v zařízeních Apple. Facebook se ale nakonec rozhodl, že využití při nápovědách bude mít mnohem lepší uplatnění.

Evropští ministři zasahují: Apple, Google a spol. musíme zdanit víc!

Stejně jako další komponenty facebookových aplikací, například automaticky generované titulky pro video reklamy, jsou odpovědi generovány pomocí umělé inteligence. Facebook samozřejmě nemá centrum plné lidí navrhující odpovědi, ale naopak vyhodnocuje celou situaci algoritmem. Systém nejdříve rozpozná situaci, která je vhodná pro krátkou odpověď, a poté se rozhodne, které odpovědi připadají v úvahu. Jako poslední krok vyhodnotí váš styl psaní a nabídne vám odpověď „šitou na míru“.

Facebook není první firmou, která s podobným konceptem přichází. Ještě před ní představil obdobnou funkci Google ve svých aplikacích Allo, Android Wear a v mobilní aplikaci Gmail.

Facebook nabízí stovky milionů, abychom mohli bez obav streamovat

Hlavní rozdíl mezi zavedením v Messengeru a dalšími pokusy je rozsah a dopad na spotřebitele. Messenger je velmi populární a měsíčně ho využije 1,3 miliardy lidí. Pokud se lze řídit podle postupu Googlu, který nápovědu postupně rozšiřuje do jiných aplikací, tak by Facebook mohl provést to samé v aplikacích jako WhatsApp a Instagram.

Další novinkou z dění kolem firmy Marka Zuckerberga je prohlášení, že Faceboook poskytne americkému Kongresu data k reklamám, které byly zaplaceny ruskými subjekty během amerických prezidentských voleb. Facebook byl totiž několikrát nařknutý z toho, že právě Rusové používali jeho síť k ovlivnění výsledků volby 45. prezidenta USA, která se odehrála v minulém roce.

Facebook a jeho podivné hrátky s čísly

Nechci, aby někdo užíval naši platformu a podkopával základy demokracie. To není to, co chceme v naší firmě podporovat. Integrita voleb je základem demokracie na celém světě,“ uvedl Zuckerberg v přímém přenosu.

Newsletter