O „lechtivé“ investici a revoluci na trhu hraček pro dospělé

Čím zaručit úspěch začínajícího startupu? Osvědčilo se mít tři základní věci – unikátní produkt, podporu zvučných jmen a vlastní aplikaci. Pokud tímto začínající firma disponuje, finance se pravděpodobně jen pohrnou. Bohužel se ukázalo, že ne vždy to platí. Jeden britský startup se dlouhodobě potýkal s nedostatkem zdrojů, a to i přesto, že přišel s revolučním nápadem.

Řeč je o společnosti MysteryVibe. Pro její vedení byl proces „nahánění“ investorů doslova noční můrou. A důvod? Důvodem byl samotný byznys, který tvoří podstatu podnikání firmy. Tím je totiž výroba „hraček“ pro dospělé.

Stephanie Alysová, zakladatelka MysteryVibe a, ano čtete správně, samozvaná generální ředitelka rozkoše, popsala obtížnou situaci následovně. „Když jsme jednali s potenciálními investory, a věřte mi, že jich bylo opravdu hodně, pokaždé byla odpověď stejná. Představená čísla vypadají sice dobře, avšak my do sexu neinvestujeme,“ přepisuje její slova server CNBC. „Je to velké zklamání, když vám lidé vysvětlují, že do vás nemohou investovat z morálních zásad a přesto vidíte, kolik financí proudí třeba jen do zbrojního průmyslu,“ dodal zkroušeně Alysová.

Esem v rukávu společnosti MysteryVibe je Crescedo – zvláštně tvarovaný, ohybatelný, vibrující a programovatelný nástroj ženského sebeuspokojení. Celá jeho koncepce je ve světě hraček pro dospělé zcela revoluční a má tak ambici nastartovat novou éru „inteligentních“ erotických pomůcek.

Tvůrci Cresceda mají za sebou kariéru ve zvučných firmách, jako je Deloitte, Bae Systems, Nokia, IBM či Google. Vývoj samotného produktu už probíhá pět let a za cenu 199 dolarů za kus si jej předběžně objednalo už více jak 70 tisíc zákazníků.

Ashley Madison, RCI,… byznys se zárukou růstu akcií?

Problémy s penězi? Vyřešeno v okamžiku

Jakmile vedení startupu zjistilo, že finance nezískají až tak snadno, padlo zásadní rozhodnutí. Management se vydal na akci Rise Hong Kong, kde se hromadně představují startupy z celého světa, aby tak získaly pozornost investorů.

Tento krok byl skokem do neznáma, který se ale ve výsledku vyplatil. Nejprve se vedení potkalo s Kiu Kimem, zakladatelem eshopu s luxusním zbožím Luxley.com, a poté s uruguayskou sexuoložkou Alexií Lawriovou. Oba dva neváhali a stali se součástí procesu výroby nové technologie, která by mohla do základu změnit průmysl hraček pro dospělé, kde se ročně protočí zhruba 20 miliard dolarů.

„Tisíc žen, to znamená tisíc různých potřeb a chutí. Mimořádně přizpůsobitelná a vysoce přesná erotická pomůcka, která dokáže splnit veškeré požadavky každé ženy, je přesně tou správnou volbou,“ je přesvědčen Kim, který do firmy zainvestoval 30 tisíc liber. Zároveň dodal, že Asie je z hlediska investic mnohem méně konzervativní, než je tomu tak na západě. Proto mu uzavřený deal nepřišel nijak morálně pohoršující. Celkově se tak MysteryVibe podařilo vybrat 220 tisíc liber.

Těžký úděl „morálně škodlivého“ průmyslu

Britský startup měl i přes počáteční potíže velké štěstí. Ostatní firmy podnikající v erotickém průmyslu jsou na tom mnohem hůře. Investoři je odmítají, jelikož podle většiny porušují zažité morální klauzule, které určují, kam venture capital společnosti mohou svůj kapitál umístit.

I přesto věří Soumyadip Rakshit, jeden z dalších zakladatelů MysteryVibe, v nadcházející změnu. K ní má dopomoci i fakt, že investoři britského startupu budou odměněni jedním procentem z budoucích tržeb, což je z hlediska potenciálu nového produktu zajímavý výhled.

 

Newsletter