Kofola má problém. Řeší, jak zvýšit cenu svých akcií

Nápojářská skupina Kofola řeší, jak zvýšit cenu svých akcií. Od vstupu firmy na pražskou burzu loni v prosinci spadla už více než o pětinu, a to z 510 korun za akcii na 399,90 Kč. „Aktuální kurz akcií nás netěší. Diskutujeme s akcionáři o tom, jak tento problém vyřešit,“ řekl dnešním Hospodářským novinám (HN) finanční ředitel Kofoly Daniel Buryš.

Podle Buryše buď stávající velcí akcionáři, rodina Jannise Samarase a fond Enterprise Investors, nabídnou další část svých podílů na burzu, nebo se firmě podaří některá z rozpracovaných akvizic. Firma aktuálně řeší také to, jak dál v Polsku. Výrazně chce investovat do rozšiřování svých bister Ugo.

Kofola se nedávno se firma soustředila ve své expanzi na adriatický region. Před měsícem od Podravky koupila chorvatskou společnost Studenac a její výrobní závod v Lipiku. „Do konce roku už s dalšími akvizicemi ale spíše nepočítáme. Myslel jsem si, že se nám letos podaří dvě, ale pravděpodobně zůstane u té jedné,“ řekl HN Buryš.

Kofola kupuje od Podravky chorvatského výrobce minerálky Studenac

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů. Má šest výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku a ve Slovinsku a zaměstnává 2000 lidí, z toho 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. V licenci Kofola vyrábí a distribuuje nápoje RC Cola a Orangina.

Většinovým vlastníkem je společnost KSM Investment patřící rodině Samarasů, kterou navenek zastupuje především předseda představenstva Jannis Samaras.

Newsletter