Výdaje na programatickou reklamu se v roce 2017 zvýší o třetinu

Výdaje na programatickou, tedy přesně zacílenou, internetovou reklamu v příštím roce vzrostou o 31 procent. Porostou tak rychleji, než všechny ostatní způsoby digitální reklamy včetně inzerce na sociálních sítích nebo on-line video. Letos se celosvětové výdaje na programatickou reklamu zvýší o 71 procent na 39 miliard dolarů, vyplývá to ze studie agentury Zenith.

Programatický nákup se stane letos hlavní metodou obchodování s digitální display reklamou a připadne na něj 51 procent výdajů. V roce 2017 jeho podíl na výdajích stoupne na 58 procent.

Programatický marketing byl zpočátku často používaný k tomu, aby bylo co nejlevněji zasaženo klíčové publikum, s malým ohledem na kvalitu stránek, na nichž se reklama objevovala. V současnosti cílí na jedince inteligentním a kreativním způsobem. Identifikuje přitom ty, u nichž je největší pravděpodobnost, že ochotně přijmou zprávy značky, a průběžně je povzbuzuje ke koupi, často v prémiovém prostředí.

Největší trh s programatickou reklamou jsou USA s objemem 24 miliard USD, což představuje 62 procent celosvětových výdajů. Na druhém místě se s odstupem nachází Spojené království s hodnotou 3,3 miliardy USD a na třetím místě Čína s hodnotou 2,6 miliardy USD.

Newsletter