Citigroup testuje výběr z bankomatu podle očního skenu

Americká banka Citigroup testuje s výrobcem bankomatů Diebold novou technologii, která má umožnit výběr peněz z bankomatu bez karty, na základě skenu oka nebo kódu z chytrého telefonu. Uvedl to na svých internetových stránkách list The Wall Street Journal.

Banky se stále více snaží umožnit zákazníkům jednodušší a bezpečnější způsoby pro výběr peněz, než jsou platební karty, které jsou běžnou součástí peněženek spotřebitelů již několik desetiletí. Testování vlastních technologií výběru bez karty v poslední době začaly také další velké banky, včetně J.P. Morgan Chase & Co. či Bank of America.

Citigroup testuje nový druh bankomatu, který nemá běžnou obrazovku nebo tlačítka. Zákazníci by se nejprve přihlásili na mobilní aplikaci banky na svém chytrém telefonu nebo tabletu, kde by si určili, kolik peněz chtějí vybrat. Pak by museli najít bankomat propojený s mobilní aplikací, který by prostřednictvím skenu oční duhovky ověřil jejich totožnost a vydal jim požadovanou hotovost. Výběr peněz by měl trvat zhruba deset sekund.

Případná úprava tisíců bankomatů podle nové technologie by zřejmě byla velmi nákladná a časově náročná. Úspěch technologie však bude záviset také na důvěře spotřebitelů, zda umožní velkým finančním institucím, aby je mohly identifikovat podle očí, upozornil list WSJ.

Zastánci tvrdí, že nové technologie mohou dát bankám zbraň v boji proti podvodům zaměřeným na transakce provedené prostřednictvím bankomatu. Podle analytické firmy FICO počet útoků na debetní karty spotřebitelů používaných v bankomatech za první tři měsíce letošního roku dosáhl nejvyšší úrovně za nejméně 20 let.

Newsletter