AAA AUTO: Rok 2018? Klíčovým směrem rozvoje budou inovace

Společnost AAA AUTO letos plánuje zvýšení prodejů o více než desetinu na zhruba 76 tisíc ojetých vozů. V rámci neustále probíhající expanze skupina otevřela novou pobočku v Polsku, další autocentra přijdou na řadu v lednu. Firma chce být na špičce inovací ve svém oboru, bude to hlavní směr rozvoje pro rok 2018.

„Skupina AAA AUTO za první tři čtvrtletí letošního roku již prodala 57 200 vozů, což je oproti loňsku růst o necelou desetinu. K dnešnímu dni jsme již překonali hranici 60 tisíc prodaných aut. V letošním roce od března prodáváme měsíčně průměrně 6600 vozů. Vzhledem k tomu, že do konce roku již zbývá zhruba jen deset týdnů, odhadujeme, že naše celoroční prodeje budou oproti loňsku vyšší minimálně o šest tisíc vozů a dosáhnou zhruba 76 000 aut,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová.

Skupina by tak již téměř vyrovnala absolutní prodejní rekord 80 000 aut z roku 2007, tedy v posledním roce před krizí. Celková denní nabídka ve čtyřech zemích, kde skupina působí, dosáhla 14 000 vozů. V České republice prodalo AAA AUTO za devět měsíců letošního roku 35 700 aut a zůstává tak dlouhodobě druhým největším prodejcem vozů po Škoda Auto. V průběhu září také AAA AUTO přivítalo ve své pětadvacetileté historii již dvoumiliontého zákazníka.

Deseti nejprodávanějšími vozy v České republice za první tři čtvrtletí letošního roku byly Škoda Octavia, Fabia, Superb a Yeti, VW Passat a Golf, Fordy Focus a Mondeo, Hyundai i30 a Renault Megane. V barvách vedly šedá, modrá a černá.

„Z celkového počtu 35 700 vozů prodaných v tuzemsku jich bylo 52,2 % s benzínovým a 47,8 % s dieselovým motorem. Téměř devadesát procent vozů mělo pohon na jednu nápravu, čtyřkolek bylo 12 %. Mezi zákazníky bylo 73 % mužů a 27 % žen,“ uvedl provozní ředitel AAA AUTO International Petr Vaněček.

AAA AUTO svoje prodeje také letos zvyšuje díky expanzi a modernizaci poboček. „Na jaře jsme zprovoznili nové autocentrum v Mladé Boleslavi, které si vede velmi dobře. Před dvěma týdny jsme otevřeli novou pobočku v jihopolské Čenstochové. V České republice jsme zrekonstruovali pobočku v Sokolově a neustále modernizujeme pražskou centrálu. V lednu velmi pravděpodobně otevřeme pobočku v maďarském Györu a v průběhu roku dvě až tři další autocentra v Polsku,“ poznamenala Topolová.

AAA AUTO chce být jedničkou v inovacích na trhu ojetých vozů v celé střední Evropě. „Inovace budou zaváděny přes všechny procesy a divize firmy. Budou se týkat výkupu, prodeje, finančních služeb, marketingu, poprodejního servisu, interních systémů i řízení společnosti. Vlakovou lodí inovací bude značka Mototechna, která bude testovací laboratoří pro celou skupinu,“ uvedla Topolová.

Mezi první inovační projekty bude v mototechně patřit například produkt Try & Buy, tj. možnost pronajmutí vozu z Mototechny před jeho koupí. „Všichni určitě známe ten pocit, kdy si nejsme jistí výběrem vozu, nevíme, jestli nám bude uživatelsky, ergonomicky či technicky vyhovovat. Možností pronájmu a používání vozu na zkoušku tato rizika eliminujeme. Cenu nájmu navíc při následné koupi auta odečteme, takže zákazník nic nepřeplatí. Koupi si samozřejmě může i rozmyslet a vůz po testování vrátit,“ vysvětlil poradce pro značku Mototechna Stanislav Gálik. Mototechna dále od ledna 2018 nabídne operativní leasing na zánovní vozy do dvou let stáří a do konce letošního roku spustí online prodej aut ze své nabídky. Mototechna již také dokončila projekt digitalizace zadávání vozidel do systému při výkupu, což tento proces značně zrychlilo.

AAA AUTO také v říjnu vstoupilo do již druhého roku spolupráce s českým fotbalem. „Spojení značek Mototechna a AAA AUTO s nejoblíbenějším českým sportem bylo rozhodně krokem správným směrem. Díky spolupráci jsme si našli cestu mezi fanoušky nejoblíbenějšího českého sportu, ale budujeme i partnerství na poli B2B. Zapůjčené automobily jsou pro nás důležitým zdrojem zánovních automobilů pro značku Mototechna a Mototechna Premium. Spojení s fotbalem nám tedy přineslo nový prostor pro komunikaci, marketing, výkup i prodej,“ uvedla Karolína Topolová. Kluby a funkcionáři mají k dispozici pravidelně přes 100 vozů různých značek a modelů, celkem se jich již „protočilo“ na 315 v celkové hodnotě více než 200 milionů korun. Za první rok spolupráce najely jednotlivé kluby s auty z Mototechny již přes 3 miliony kilometrů. Spolupráce byla navíc postupně rozšířena i na speciální zápůjčky jako je například vůz Škoda Superb pro Patrika Schicka, větší počet automobilů pro SK Slavia Praha.

Spolupráci s AAA AUTO hodnotí pozitivně také Martin Malík, generální ředitel STES, obchodní společnosti Fotbalové asociace ČR. „Fotbal je stále nejoblíbenějším sportem u nás a našim cílem je nejen budovat silnou fanouškovskou základnu, ale také komunitu partnerů, kteří právě fanouškům přinesou nové možnosti zábavy nejen během zápasů. Diváci mohou například na zápasech navštívit fanzónu Áček, zahrát si o přestávce fotbálek nebo v poločase soutěžit o auto na víkend. Spolupráci musím hodnotit více než pozitivně,“ uvedl Martin Malík. Kromě oficiálního partnerství s HET ligou je AAA AUTO i platinovým partnerem Slovenského futbalového zväzu a zapůjčením automobilů v hodnotě převyšující milion Eur tak podporuje Slovenskou fotbalovou reprezentaci.

Mezi nové projekty mimo fotbal, které se AAA AUTO rozhodlo podpořit, patří i účast Lukáše Kvapila se speciálně upravenými vozy Ford Ranger z Mototechny na rallye Dakar v rámci týmu Southracing. Lukáš Kvapil je voják z povolání a držitel ocenění Fair play, který jako první Čech závodící na motocyklech na nejslavnějším závodu světa přesedne do kategorie vozidel. „Účast na rallye Dakar za volantem automobilu je pro mě novou zkušeností. Díky AAA AUTO pojedu jako rychlá asistence závodníka Tomáše Ouředníčka z týmu Southracing. Bude to pro mě i příprava na další rok, kdy bych se chtěl účastnit už jako závodník,“ uvedl Lukáš Kvapil. Lukáš ve spolupráci s týmem Autosalonu TV Prima poskytne fanouškům unikátní pohled do zázemí závodících týmů z pohledu závodníka. 

Newsletter