Evropské i americké výnosy klesají. Dolar oslabil nad 1,0670 za euro. Koruna ve ztrátě nad 25,25 za euro.

Jste zaměstnavatel? Pokud ano, těchto pár tipů Vám obzvláště pomůže

Nízká nezaměstnanost staví zaměstnavatele před velký problém s udržením stávajících pracovníků a získáváním nových pracovních sil. Personálně-poradenská společnost McROY přináší sedm tipů pro firmy, jak tomuto problému čelit.

1/ Dodržujte dohody  – Zaměstnanci vnímají jako zradu, když neplatí to, co si s vedením domluvili. Může se to týkat nedodržování podmínek po nástupu do nové práce nebo dohod vzniklých později. Ztracená důvěra se jen těžko obnovuje a nespokojený zaměstnanec se už mezitím mohl pustit do hledání nové práce.

2/ Naslouchejte podřízeným – Chytrá firma ví, jak je důležité naslouchat zaměstnancům napříč svou organizační strukturou. „Podporujte pracovníky v tom, aby přicházeli s novými nápady, a nebojte se je realizovat. Výsledkem bude angažovaný zaměstnanec bez zaječích úmyslů,“ radí Tomáš Surka, výkonný ředitel personálně-poradenské společnosti McROY pro střední v východní Evropu.

3/ Svůj tým rozvíjejte – Rozvoj a další vzdělávání patří k nejžádanějším zaměstnaneckým benefitům současnosti. Zaměstnanci stále více oceňují, když do nich zaměstnavatel investuje, a rozvíjí tak jejich schopnosti.

4/ Chvalte veřejně, kritizujte z očí do očí – Pozitivní i negativní zpětná vazba je velice důležitá pro většinu zaměstnanců. Nebojte se vyzdvihnout úspěch pracovníka před celým týmem. Neúspěchy nebo návrh na zlepšení naopak řešte z očí do očí, v ideálním případě dejte zaměstnanci jasný návod, jak má své výkony zlepšit. Zároveň získávejte zpětnou vazbu od zaměstnanců na chod firmy.

5/ Buďte féroví – Základem dobrého vztahu mezi zaměstnavatelem a pracovníkem jsou jasně nastavená pravidla. Týká se to například odměňování, které by mělo být jasné a transparentní, jinak to může vést k různým pochybám, drbům a nespokojenosti pracovníků.

6/ Komunikujte – Nastavte tok informací napříč společností tak, aby nevznikaly fámy a zároveň aby zaměstnanci věděli, že jsou všichni součástí dění ve firmě.

7/ Mějte vizi„Zaměstnanci se lépe cítí v takové firmě, která ví, kam směřuje, a má jasné cíle a hodnoty, s nimiž se zaměstnanci mohou ztotožnit,“ uzavírá Tomáš Surka.

 

Newsletter