Pivní jednička dala nabídku na převzetí majitele Prazdroje

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev předložila oficiální nabídku na koupi svého menšího rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje, za zhruba 107 miliard dolarů. Obě firmy se už v polovině října rámcově dohodly na vytvoření kolosu, který bude vařit téměř třetinu světové produkce piva.

Anheuser-Busch InBev zaplatí za většinu akcií svého konkurenta 44 liber za akcii v hotovosti. Je to o zhruba polovinu více, než jaká byla závěrečná cena akcie SABMiller ze 14. září, tedy den předtím, než se objevily spekulace o fúzi. Na této ceně se firmy předběžně dohodly už v říjnu.

Boj o vrchol pivního trhu: AB InBev chce SABMiller a tím Prazdroj

SABMiller včetně Prazdroje míří do rukou AB InBev

S fúzí souvisí jiná transakce, ve které americko-kanadský výrobce piva Molson Coors převezme od SABMilleru jeho většinový podíl v dosud společném podniku MillerCoors. Podnik prodává na americkém trhu piva značek Coors Light, Miller Lite, Blue Moon. Molson Coors za podíl 58 procent zaplatí 12 miliard dolarů. Stane se tak druhým největším pivovarem v USA se čtvrtinovým podílem na trhu, napsal list The Wall Street Journal.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson. SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Tip: To nejlepší z Roklenu – Zaregistrujte si zasílání RoklenLetteru zde

Newsletter