Méně znamená více? Případ trhu smartphonů

V posledním čtvrtletí loňského roku Apple překonal Samsung v prodeji chytrých telefonů – poprvé od roku 2011. I když první místo v prodeji za celý rok si udržel Samsung, u svého hlavního rivala by se mohl v lecčems poučit – třeba v počtu nových telefonů.

Na trhu smartphonů lze v posledních letech sledovat velkou konkurenci, která ústí v pestřejší skladbu prodávaných telefonů. I když v roce 2016 zůstal Samsung dominantním prodejcem, přesto jeho 21% podíl nelze považovat za neohroženou pozici. V následující tabulce můžete vidět statistiky prodejů za rok 2016 ve srovnání s rokem 2015.

Spadla klec. Šéf Samsungu ve vazbě. Co to znamená pro akcie?

Samsung by si tak měl dávat pozor třeba i na značky Huawei nebo na Oppo. Nicméně nejvýraznějším konkurentem pro něj zůstává Apple, který ho v posledním čtvrtletí minulého roku po pěti letech předběhl v prodeji.

Rozdíl v prodeji za poslední čtvrtletí byl však v řádech pouhých stovek tisíc a patrně má co dočinění s „výbuchem“ spojeným se Samsungem Galaxy Note 7. Za celý rok 2016 navíc Samsung prodal o více než 90 milionů chytrých telefonů než Apple.

Boom smartphonů. Do roku 2020 se očekává až 50% nárůst

Přesto lze v určitém ohledu považovat za jasné vítěze mezi chytrými telefony právě applovské iPhony. Zatímco Apple představil v roce 2016 pouhé tři nové modely telefonu, u Samsungu to bylo neuvěřitelných 31 nových modelů smartphonu. Platí tedy na trhu smartphonů, že méně je někdy více?

Samsung zastavuje prodej nejnovějších smartphonů Galaxy Note 7

Newsletter