FinTech Daily: Inovace otevírají bankám dveře do rozvojových trhů


13:44 • 20. ledna 2016

Tagy: FinTech, FinTech Daily, Inovace, Banky

Lidé mobilnímu bankovnictví nevěří, oprávněně. Inovace otevírají bankám dveře do rozvojových trhů. Co pohání zákaznickou spokojenost v bankovnictví? To je výběr z dnešní dávky aktualit ze světa FinTech.

Lidé mobilnímu bankovnictví nevěří, oprávněně.

Lidé si pomalu zvykli na používání aplikací mobilního bankovnictví. V průměru najdeme mobilní bankovnictví v každém druhém chytrém telefonu. Přesto jim ale podle průzkumů lidé moc nedůvěřují. Nyní se zdá, že jejich obavy jsou oprávněné.

Studie MyBankTracker ukázala, že pouhých šest procent lidí věří mobilním technologiím finančních institucí. Jiná studie přišla se zjištěním, že 41 procent uživatelů se bojí a očekává, že se do jejich aplikací někdo nabourá.

Kyberkriminalita je přitom silně na vzestupu. Podle výzkumů bylo v loňském roce vyvinuto o 39 procent více škodlivých virů a trojských koní útočících na bankovní aplikace než o rok předtím. Celkový počet se v roce 2015 vyšplhal na 25 tisíc zaznamenaných malwarů. Většina z nich napadala mobilní telefony s operačním systémem Android.

Inovace otevírají bankám dveře do rozvojových trhů

Inovace a digitální revoluce pomáhají dostat bankovní služby i do míst a mezi lidi, kteří nikdy dříve k finančnímu sektoru přístup neměli. Accenture odhaduje, že velikost potenciálního trhu lidí, ke kterým se bankovnictví zatím nedostalo, je zhruba 380 miliard dolarů a toto číslo rapidně roste.

Digitální technologie otevírají dveře do těchto trhů tím, že vytvářejí mnohem levnější a efektivnější cesty, jakými mohou banky pracovat se svými klienty. Příkladem takového inovativního přístupu ke klientům je třeba komerční banka NMB z Tanzanie. Její agenti vybaveni chytrými telefony jsou schopni téměř kdekoliv po Tanzanii otevřít bankovní účet (během méně než deseti minut) a zadat například platební transakci. Místní lidé tak vůbec nemusejí chodit na pobočky bank, které jsou mnohdy velmi vzdálené.

Co pohání zákaznickou spokojenost v bankovnictví?

Aby si v dnešní době banky udržely zákazníky, musí nabízet více než jen klasické služby. Musí si vytvořit především osobní vztah s každým zákazníkem.

Banky by měly vyhledávat, kde se jejich zákazníci shromažďují a kde komunikují – ať už to jsou diskuzní fóra nebo sociální sítě. Všude tam by měly být banky přítomné a aktivně se zapojovat do konverzací.                   

Pojem „fintech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Do archivu článků FinTech Daily se podívejte ZDE

Napsat autorovi RSS

Student magisterského oboru na Fakultě podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze. Zajímá se o ekonomii, finanční trhy a inovativní technologie. Dvě léta prožil ve Spojených státech v rámci studentského programu Work and Travel a v průběhu svého studia strávil semestr na Universitat Pompeu Fabra v Barceloně. Ve volném čase rád cestuje a hraje basketbal.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.