Americké výnosy rostou rychleji než evropské. Dolar v zisku pod 1,0650 za euro. Koruna ve ztrátě nad 25,25 za euro.

Spojené státy a jejich maloobchodní apokalypsa

Neuplynula ještě ani polovina roku a americký maloobchod už má na kontě tři tisíce uzavřených obchodů. Podle posledních odhadů by se toto číslo mohlo zvýšit až na 8600, což by bylo o dva tisíce více, než bylo uzavřeno v roce 2008, tedy v nejhorším období poslední finanční krize. Statistiky a infografiku tohoto fenoménu přinesl server Visual Capitalist.

Postupný úpadek maloobchodu a raketový růst e-commerce není pro nikoho žádnou novinkou. Překvapením ale může být rychlost a někdy až neuvěřitelné statistiky v rámci tohoto trendu. Letos vyhlásilo ke konci dubna bankrot už více maloobchodních firem než za celý rok 2016. Pokud bude úpadek pokračovat tímto tempem, zkrachuje letos na území Spojených států 50 prodejců.

Velcí hráči na trhu museli apokalypsu na trhu již dlouho očekávat. Otázkou je, co s tím budou dělat? Většina zavedených retailů se snaží e-commerce přizpůsobit, zkombinovat takzvané „clicks and bricks“ do jednoho byznys modelu. S hluboce zakořeněnými a tradičními obchody a dynamicky vyvíjejícími se internetovými prodejci ale tato strategie tradičním maloobchodním řetězcům nemusí stačit.

Top 50 firem s největšími tržbami na světě

Příkladem lze uvést řetězec Target. Ten zaznamenal v e-commerce obdivuhodný růst, ale i přesto představuje tato oblast jen pět procent z celkového prodeje firmy. Odlišnou strategii zvolil Wal-mart. Největší světový prodejce učinil akvizice internetových obchodů jet.com a shoebuy.com. Wal-mart však bude muset změnit více než jen to, jakým způsobem bude zboží prodávat. Nová éra retailu totiž vyžaduje kompletní změnu myšlení v poskytování služeb. To by si mělo vedení maloobchodního obra uvědomit dřív, než bude pozdě.

Courtesy of: Visual Capitalist

Newsletter