Evropské i americké výnosy rostou. Dolar mírně silnější pod 1,0700 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,20 za euro. Dnes část zisků odevzdala nad tuto hranici.

Je svátek sv. Valentýna jen marketingový tah?

Valentýnský svátek je vnímán jako marketingový tah obchodníků. Nějakou drobnost ale své drahé polovičce koupí téměř polovina Čechů. V porovnání s rokem 2010 narůstá počet lidí, kteří 14. února slaví nebo obdarovávají svého partnera či partnerku. Vyplývá to z průzkumu společnosti Sanep.

Zatímco v roce 2010 na převzatý svátek sv. Valentýna malou pozorností, večeří či jiným způsobem slavila třetina, aktuálně hodlá v neděli tento svátek slavit 44,4 procenta dotázaných. Za nárůst může hlavně nejmladší generace, která tento svátek již vnímá jako samozřejmou součást domácí kultury.

Svátek získává na oblibě i přesto, že jej nyní téměř 44 procent dotázaných považuje za marketingový záměr obchodníků a dalších 12,4 procenta dotázaných jej považuje za zbytečný. Sv. Valentýna neslaví čtvrtina, která je tvořena zejména lidmi ve věku 55 a více let. Právě lidé ve věku 18 až 29 vnímají svátek sv. Valentýna jako skutečný svátek lásky. To si myslí asi 15 procent dotázaných.

Nebezpečná láska přes internet

Nicméně i přesto, že i aktuálně 80 procent dotázaných nepovažuje svátek sv. Valentýna za tradiční český svátek, malý dárek, romantickou procházku či večeři si 14. února dopřává stále více zamilovaných. To lze považovat za marketingový úspěch, neboť právě obchodníkům zakoupený projev lásky přináší největší radost.

Průzkum pro UniCredit Bank v kombinaci s daty z platebních terminálů ukázal, Češi letos za svátek zamilovaných utratí zhruba stejně jako loni, větší výdaje plánuje jen každý pátý. Nejvyšší částky lidé vydají při pozvání partnera do restaurace. Češi za valentýnskou večeři průměrně zaplatí 800 Kč.

Češi nejvíce utrácí za pozvání partnera do restaurace (21 procent), v těsném závěsu jsou nákupy čokolád a dezertů (19 procent). Ty o něco častěji nakupují ženy, průměrně za ně utratí do 300 korun. Naopak květiny jsou doménou mužů, jako hlavní valentýnský výdaj je plánuje 29 procent českých mužů. Za kytici pro svou partnerku zaplatí v průměru téměř 600 korun. Nejdražším valentýnským výdajem je spodní prádlo. Pokud se jej již muži odhodlají partnerce koupit, v průměru na něj vynaloží 2400 korun, ukazují statistiky UniCredit Bank za loňský rok ze 41.000 platebních karet.

 

Luxus, přesnost, vášeň a dokonalost. Co o hodinkách jako investici prozradil exkluzivně pro #Roklen24 hodinářský guru?

Zveřejnil(a) Roklen24 dne 8. únor 2016

Newsletter