Bojíte se zpoždění letu? Ztráty zavazadla? Pomůže ClaimCloud

Zpoždění letu, zrušení letu, nestihnutí návazného spoje, odepření nástupu na palubu letadla. To vše se může stát každému. Služba ClaimCloud nabízí zákazníkům možnost kompenzace v případech, kdy neodletěli dle očekávání a také možnost kompenzace v případech kdy zákazník měl zpožděné, zničené či ztracená zavazadla. Serveru Roklen24 to řekl majitel společnosti SkyCloud Petr Tomeček.

Jak vznikl nápad založit firmu, která se zabývá reklamací letenek?

Prvním impulsem byla vlastní zkušenost, kdy martyrium s dosažením kompenzace na kterou byl reálně nárok, bylo naprosto neskutečné. Výmluvy letecké společnosti, neochota sdělit jakoukoliv informaci či vůbec komunikovat, to bylo vše, jen ne příjemné a pro-zákaznické. Nicméně myšlenka na založení vlastní služby pro zákazníky a nabízet toto komerčně, přišla o něco později a to na základě mých kolegů a známých, kteří chtěli pomoci se svými případy. V té době se začalo ukazovat, že je v tomto směru poptávka na trhu a tím pádem i zajímavý business potenciál.

Jak dlouho firma SkyCloud se službou ClaimCloud funguje?

Aktuálně vstupujeme do třetího roku funkčnosti. První rok bylo hlavním cílem nastavit procesní stránku celého projektu, vytvoření infrastruktury, nalezení partnera pro právní podporu a vybudování stránek. Druhý rok jsme se již kromě precizování internetových stránek pustili do rozšiřování distribuční sítě a hledání partnerů pro spolupráci. V tomto roce i nadále pokračujeme v budování distribuce, rozšiřujeme se v počtu jazykových mutací a připravujeme se na vstup na další trhy v rámci EU.

Kde jsou služby ClaimCloud k dispozici?

Naše služby aktuálně provozujeme na doménách www.claimcloud.cz a www.claimcloud.sk . Zároveň na službu ClaimCloud mohou zákazníci narazit u našich partnerů, kteří působí v oblasti cestovního ruchu, tedy například cestovní kanceláře, společnosti nabízející pojištění, nebo přímo firemní klientela, která tuto službu zprostředkovává svým zaměstnancům.

Jsou v Evropě, USA či jinde ve světě, podobné firmy jako ClaimCloud?

Ano, stejně jako v jiných odvětvích i zde je vcelku vysoká konkurence. V rámci České Republiky se jedná o zhruba další čtyři společnosti, v rámci Evropy pak dalších řádově dvacet společností. Většina společností se v tomto směru orientuje výhradně na lety v rámci EU regulace, oproti tomu jednou a nikoliv jedinou Naší přidanou hodnotou oproti konkurenci je, že se zabýváme aktivně lety po celém světem.

Kolik za Vaše služby lidé či firmy zaplatí? Můžete uvést konkrétní případy z ceníku?

U nás zákazník do okamžiku úspěšné kompenzace, má vše zdarma. Jednoduchá rovnice je nevykompenzujeme = nevyděláme. V případě úspěšné kompenzace si zadržujeme za Naše služby 25 procent z vykompenzované částky + DPH. Toto je jediný poplatek, který u nás zákazník zaplatí. V tomto směru je dobré, aby si zákazník pečlivě prošel ceníky či obchodní podmínky konkurenčních společností, jelikož se běžně stává, že si společnosti k procentům z vykompenzovaných částek přičítají různé manipulační poplatky, nebo soudní výlohy, apod.

Kdy je možné uplatnit nárok na kompenzaci od letecké společnosti?

Nárokovat nekorektně proběhlý let může v rámci České legislativy zákazník nárokovat až tři roky zpětně. Co se týče ztráty zavazadel, je možné nárokovat po dvaceti jedna dnech od data příletu. Nárokovat poničené zavazadlo je nutné ohlásit letecké společnosti do sedmi dní od data příletu.

Jak samotný proces odškodnění v režii ClaimCloud funguje? Jaká je úspěšnost?

Je to velmi jednoduché. Zákazník zadá číslo a datum svého letu na našich stránkách. Ověříme online, zda vzniká potenciální nárok na odškodnění. V případě že ano, zasíláme zákazníkovi plnou moc k podpisu a následně již vše řešíme v naší režii. V případech, které vyhodnotíme jako validní, se úspěšnost pohybuje na 95 procentech. Zbylých pět procent řešíme v rámci soudních řízení.

Jak dlouho proces odškodnění trvá?

Záleží primárně od přístupu letecké společnosti. Máme případy, které jsou uzavřené do tří týdnů, ale máme také případy, které jsme uzavřeli třeba až po devíti měsících. Průměrná doba případů se ale pohybuje na úrovni tří měsíců.

Jakou konkurencí jsou pro ClaimCloud pojišťovny?

Neviděl bych pojišťovny jako konkurenci. Tím, že se jedná o hodnotu, na kterou má zákazník nárok z pohledu právní podstaty vždy a v přesné výši, pak se to nedá srovnávat s komerčním pojištěním, které si zákazník sjednává u pojišťoven. Nicméně, druhou stranou mince je, že zákazník dnes může (a to velmi často) narazit na produkty, které jsou komunikovány jako pojištění zpoždění letu. Jsou to ale spíše reklamní sdělení a taháky, jak ze zákazníků vytáhnout další peníze. Podmínky pro vyplacení takových pojištění jsou totiž dramaticky nevýhodnější a to jak z pohledu nutné délky zpoždění, tak z pohledu samotného výše plnění a finančního stropu tohoto plnění.

Jaká je vize ClaimCloud za dalších pět let?

Vidíme, že služba ClaimCloud je velmi žádaná, a vnímaná jako pomoc pro zákazníky, kteří nemají sílu nebo chuť bojovat s většími společnostmi. Velmi často se setkáváme s reakcí zákazníků po úspěšné reklamaci ve smyslu: „ ježíš, to je skvělé, moc děkuji, vůbec jsem nečekal/a že byste mohli uspět“. Toto nám říká, že jdeme správnou cestou a že lidé podobné služby potřebují a jsou za ně vděční. V tomto směru chceme portál ClaimCloud budovat do formy pomocníka ve světě cestování, přidávat další služby, které se k tomuto odvětví váží a otvírat nové oblasti. Naše vize je, dostat se na úroveň vnímání například Heureky, kdy když si chci porovnat zboží, nepřemýšlím a podívám se sem. Stejně tak bychom chtěli dostat do povědomí lidí portál ClaimCloud v tom směru, když zákazník bude chtít cestovat, podívá se nejdřív na naši stránku www.claimcloud.cz .

Co služba ClimCloud nabízí a proč by ji měl zákazník využít?

Služba ClaimCloud nabízí zákazníkům možnost kompenzace v případech kdy let neproběhl dle očekávání (zpoždění, zrušení letu, nestihnutí návazného spoje, odepření nástupu na palubu letadla) a možnost kompenzace v případech kdy zákazník měl zpožděné, zničené či ztracená zavazadla. Zákazník tak v podobě služby ClaimCloud získává know-how, právní dokumentaci a nulový risk v podobě ztráty financí. Může tak svůj volný čas věnovat lepším aktivitám, než je dohadování v řádech měsíců s leteckou společností.

Jaké částky může zákazník dostat jako odškodnění?

U letů, je výše kompenzace závislá na vzdálenosti letu a pohybuje se od 250 eur do 600 eur na osobu bez ohledu na cenu letenky. U zavazadel se pak výše kompenzace může vyšplhat až na 1200 eur na zavazadlo.

O jakém počtu letů či počtu ztracených zavazadel se ročně jedná?

Loni bylo jen v rámci Prahy letiště Václava Havla odbaveno více než 13 milionů cestujících. Obecně se bavíme o dvou procentech zpožděných letů, které spadají pod kompenzovatelné lety. Tedy v roce 2016 teoreticky 260 tisíc cestujících si mohlo zažádat o kompenzaci. Ze statistik ale vyplývá, že pouze 20% cestujících si o svá práva řekne a následně i domůže. Tedy v tomto případě více než 200 tisíc cestujících mohlo získat od 250 do 600 EUR na osobu, ale nestalo se tak… Z pohledu počtu zavazadel, v roce 2015 bylo zpožděno více než 3 miliony zavazadel, která spadala pod možnost kompenzace. Z těchto tří milionů zpožděných se následně milion zavazadel ztratil úplně a ke svým majitelům nedorazil.

Newsletter