Společnosti žádané mezi mladými absolventy

Pokud chtějí velké společnosti nalákat čerstvé absolventy, kteří patří zároveň do největší generace v historii, aby se u nich ucházeli o práci, budou jim muset podle nejnovějšího průzkumu nabídnout dvě zásadní věci, a to účelovost a možnost tvořit a inovovat.

Nový průzkum globální výzkumné a poradenské firmy Universum, jež se specializuje na personální marketing firem, dává nahlédnout do svých dat a zároveň odpovídá na otázku, kteří zaměstnavatelé tento boj o mladé talenty vyhrávají. Průzkum, jehož závěry přinesla agentura Bloomberg, se skládá z názoru více než 240 tisíc mladých lidí studujících obchod a inženýrství po celém světě. Pokládá především otázku, co je pro ně při získání zaměstnání nejdůležitější a pro jakou společnost by chtěli pracovat.

Generální ředitel společnosti Universum zastává názor, že „studenti hledají platformy pro svůj vlastní růst a co nejlepší výkon.“

Není to první rok, kdy byl tento průzkum proveden, a tak můžeme srovnávat výsledky i s daty z předchozích let. V první pětici můžeme vidět však pouze velmi malý pohyb. Na první pozici a tedy nejoblíbenější firmou mezi studenty obchodu, tak budoucími inženýry je stejně jako minulý rok společnost Google. Další firmy, o které je velký zájem a studenti o nich mají kladné mínění, jsou firmy PricewaterhouseCoopers, Ernst & Young, Goldman Sachs, KPMG, Microsoft, Apple, BMW Group a General Electric.

Goldman Sachs se letos dostal do top pěti firem a oproti loňskému roku si tak polepšil o tři místa, což nebyl tak markantní skok oproti firmě Barclays, která se z 35. místa letos dostala na 27. Největší propad zažila firma LVMH, která sice minulý rok zastávala 19. pozici, ale letos se objevila až na 35. místě. Mezi nová jména na seznamu se dostaly firmy Grant Thorton, General Motors a společnost Samsung. Pokud máme vyhodnotit názory studentů ze strojírenských oborů, i zde se první pětka pohnula pouze málo a překvapením byl posun Společnosti Samsung na 11. místo, po tom co se v loňském roce firma nedostala ani do top padesátky.

Rozdíl mezi muži a ženami, se v průzkumu projevil především v tom, že ženy projevily pozitivní ohlasy u firem jako je L‘Oreal Group a muži například u BMW.

Podle odborníků jsou „milleniáni“ přitahování k podnikatelské energii na pracovišti. Chtějí pracovat v inovačním prostředí, nezatíženém infrastrukturou, které zároveň nabídne silné finanční ohodnocení. V důsledku toho je přitahují firmy především z oblasti tech průmyslu.

 

Newsletter