FinTech Daily: Namísto cesty do banky, telefon do ruky

Aplikaci BillGuard poskytující klientům větší kontrolu nad svými výdaji koupil peer-to-peer gigant Prosper Marketplace. O spravování svých financí online je tedy bezesporu zájem a potvrzuje to i informace od Allied Irish Banks. Tato irská banka, patřící mezi tzv. velkou čtyřku, totiž dosáhla v srpnu rekordního milníku v podobě jednoho milionu aktivních uživatelů online. A bankovnictví se tímto směrem bezesporu ubírá. Nebo si to alespoň většina uživatelů smarphonů v Austrálii myslí. Průzkum v Austrálii totiž ukázal, že 79 procent Australanů očekává, že bude brzy provádět sto procent svých elektronických transakcí právě pomocí smartphonů.

Lepší kontrola osobních financí

Aplikaci pro kontrolu osobních financí BillGuard koupil peer-to-peer obr zajišťující půjčky Prosper.

Prosper Marketplace byl jedním z průkopníků v poskytování úvěrů v modelu peer-to-peer a je lépe známý jako Prosper.com. Od roku 2006 jim rukama prošlo kolem 4 miliard dolarů v půjčkách a v dubnu byla hodnota společnosti vyčíslena na 2 miliardy dolarů.

BillGuard má za sebou od jejich založení v roce 2010 také řadu úspěchů a velmi dobrou pověst v oblasti osobních financí. Společnost nabízí aplikaci zaměřenou na spotřebitele, kdy nabízí komukoliv ve Spojených státech možnost sledovat platební transakce a dostávat upozornění na skryté poplatky, chyby fakturace a podvody. Podle BillGuard již v průběhu několika let pomohli klientům odhalit neoprávněné poplatky v hodnotě až 70 milionů dolarů. V červnu pak přidali další funkci a to ochranu proti krádeži identity.

Banka v telefonu

Nový Westpac Cash Free Report ukazuje, že více než tři čtvrtiny (79 procent) Australanů očekává, že bude brzy dělat 100 procent svých elektronických transakcí pomocí smartphonů. Pro srovnání, dnes je to pouze 53 procent.

Australští uživatelé smartphonů konkrétně předpovídají, že do října roku 2027 bude až 90 procent transakcí bezhotovostních. Až 79 procent uživatelů chytrých telefonů pak věří, že se digitální peněženky stanou standardem. Až 81 procent Australanů tvrdí, že schopnost použít aplikaci k zarezervování produktu a následném vyzvednutí se stane normou. A až 51 uživatelů je naštvaných, když zákazníkům před nimi ve frontě trvá zaplacení moc dlouho.

Irská jednička posiluje pozice

Allied Irish Banks („AIB“) dosáhla v srpnu klíčového milníku v podobě jednoho milionu aktivních on-line klientů a dále tak potvrzuje své vedoucí postavení na irském trhu.

Na internetu bylo prý aktivních až 50 procent klientů a nyní se rozhodují vyřizovat věci pomocí online bankovnictví kdekoliv a kdykoliv. Zároveň bylo v polovině letošního roku schváleno prostřednictvím on-line platformy až 49 procent všech úvěrů. AIB má více než půl milionu aktivních uživatelů mobilního bankovnictví a je to momentálně nejvíce navštěvovaný kanál mezi zákazníky banky.

Například v jeden den, bylo pro porovnání pomocí telefonu přihlášeno do online bankovnictví 237.000 klientů, zatímco přihlášeními pomocí klasického přístupu přes počítač zvolilo 237.000 uživatelů.

Pojem „fintech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Archiv:

FinTech Daily: Hotovost a mobilní aplikace pospolu

FinTech Daily 23. 9. 2015: Světlo světa spatřil první kapesní bitcoin počítač

FinTech Daily 22. 9. 2015: Výběr z bankomatu nově bez platební karty?

FinTech Daily 21. 9. 2015: Proměny poboček a management kapesného

FinTech Daily 18. 9. 2015: Bitcoin je oficiální komoditou

FinTech Daily 17. 9. 2015: Banky se chystají na bitcoin

FinTech Daily 16. 9. 2015: Digitální ekosystém- budoucnost bank?

Newsletter