Šéf Leo Express: Chceme růst, každé dva roky dvojnásobně

Železniční i autobusová doprava má v Evropě prostor pro další růst. Sdílené ekonomice věříme. Jsme uprostřed 4. průmyslové revoluce, přicházejí autonomní systémy. I to v rozhovoru pro Roklen24 to říká generální ředitel soukromého dopravce Leo Express Peter Köhler. Dodává, jaký je jeho názor na hyperloop a kdy podle něj budou v Česku v provozu vysokorychlostní tratě.

Leo Express plánuje pořízení dalších vozů. „Pracujeme na objednávce třech nových jednotek, které se budou montovat v Číně. Dalších 30 chceme pořídit v budoucnu,“ uvedl Köhler. Budou to vícesystémové jednotky, které jsou určené pro středoevropský trh. Budou mít inovativní prvky a vlastní design.

Evropský železniční trh se podle Köhlera liberalizuje. „Uvítáme jakoukoli investici do železniční infrastruktury. Chtěli bychom upozornit, že již nyní je možné zrychlit stávající železnici,“ dodal. Leo Express rovněž provozuje Door to Door minibusy, službu chce letos rozšířit po celé své síti.

Leo Express, který patří majoritně podnikateli Leoši Novotnému, je multimediální železniční, autobusový a Door to Door (D2D) dopravce. Provoz zahájil na konci roku 2012 a dnes generuje tržby 350 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o více než 40 procent. Zatím nejdelší spoj vede z Ukrajiny do Mnichova.

 

Newsletter