FinTech Daily: Crowdfunding – mají ho uchopit banky?

Crowdfunding – jak ho mají banky uchopit? Spojení Sberbank a Apple Watch. Američané na síti. To je výběr z dnešní dávky aktualit ze světa FinTech.

Crowdfunding – jak ho mají banky uchopit?

Crowdfundingem bylo letos vybráno celosvětově více než 16 miliard dolarů. Je to jedna z těch oblastí, která je považována za „narušitele“ tradičního bankovnictví a doménu fintech společností. Mohou v ní ale uspět i velké banky – jak?

Důležité je si uvědomit, že společnosti využívají crowdfunding nejen aby sehnaly finanční prostředky, ale také aby získaly určitou publicitu, kterou jim „vystavení se“ na atraktivních crowdfundingových platformách nabízí. Banky mají svou klientskou bázi i dostatečné prostředky, aby podobnou vlastní platformu také spustily. Rizikem je ale problém vnímání značky u klientů. Když zákazníci chtějí crowdfunding, nehledají zaběhnutou tradiční instituci. Chtějí mladou inovativní společnost se sexy názvem.

Možností pro banky je tak namísto vývoje vlastní platformy, zvážit koupi nějaké již existující nebo navázání joint venture. Prvním, kdo vstoupil na tento trh, již banky být nemohou. Mohou ale stále být číslo jedna v tržním podílu; například pokud provedou akvizici některých již existujících platforem.

Sberbank podporuje Apple Watch

Mobilní bankovnictví ještě přístupnější a příjemnější pro uživatele. O to se snaží Sberbank svým projektem aplikace s jednodušší registrací, mnoha vylepšeními a Apple Watch podporou.

Kontrola zůstatků na účtech, historie transakcí jednoduše pohledem na hodinky. Registrace fotkou karty a potvrzení zadáním kódu zaslaného v SMS. To jsou hlavní funkce nové aplikace.

Američané na síti

Průzkum, který se snažil odpovědět na otázku, kolik času tráví obyvatelé Ameriky na internetu provedla společnost Pew research center, během června a července roku 2015. Z výsledků můžeme vyčíst, že 73 % respondentů je na internetu každý den. 21 % téměř nepřetržitě a 42 % několikrát za den. Jen 10 % lidí uvedlo že se na internet připojí jen jednou za den.

Mladší generace ve věku 18-29 let nejvíce uváděla možnost- téměř neustále (36 %), Teenageři jsou v největším zastoupení denní návštěvnosti (92 %).

Pojem „fintech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Do archivu článků FinTech Daily se podívejte ZDE

Newsletter