Apple nedá dopustit na čínský „zlatý“ vkus

Šéf společnosti Apple Tim Cook v rozhovoru pro čínské vydání Bloomberg BusinessWeek prozradil, že se firma při výběru barevných odstínů pro nové modely iPhonů řídí z velké části vkusem zákazníků na čínském trhu.

Přiznal tedy přizpůsobování produktů k většinovému vkusu čínské společnosti. Čínský trh je pro Apple druhým největším, hned za tím domácím (rozdělení tržeb podle regionu v galerii k článku). iPhone ve zlaté barvě byl dokonce představen především za účelem uspokojení čínských zákazníků, zlatá barva totiž v Číně platí za šťastnou a pověrčivými Číňany může být považována za talisman. Cook také naznačil, že hlavním důvodem představení zlaté edice iPhonů, MacBooků, iPadů a hodinek, byl názor, že zlatá barva bude právě v Číně velmi populární.

Nejen na prodeji hodinek Apple Watch se tato teorie potvrdila. Zlatá edice hodinek Apple Watch byla totiž v Číně kompletně vyprodána za méně než jednu hodinu. A to přitom nešlo o žádnou levnou hračku. Hodinky se prodávaly za 126.800 jüanů, tedy 20.000 amerických dolarů.

Čína je tedy nepochybně pro Apple důležitým trhem, společnost se zde pomalu stává číslem jedna v prodeji smartphonů, kdy první místo stále udržuje čínská společnost Xiaomi se sídlem v Pekingu. Apple tak cítí příležitost, expanduje rychlým tempem a otevírá jednu pobočku za druhou. Podle UBS, počátkem tohoto roku společnost v rozmezí pěti týdnů otevřela v Číně každý týden jeden nový obchod. Cílem Applu je do konce roku 2016 na tomto lukrativním území zajistit fungování až čtyřiceti nových poboček. Vůbec první Apple Store byl v Číně otevřen již 19. června 2008 a prozatím jich zde operuje celkem deset.

Newsletter