Silver economy: Starší lidé utrácejí více než miléniálové

Nakupování na internetu, v obchodních domech a celé carpe diem by mělo být výsadou mladých. Podle dat banky Credit Suisse je tomu ale přesně naopak. V nejvyspělejších zemích v těchto disciplínách vládnou lidé nad 64 let. Jejich spotřeba v Japonsku či ve Spojených státech je až o 30 procent větší než u lidí v produktivním věku, uvedla CNBC.

Se stárnoucí populací ve vyspělém světě vznikají (nejen) pro firmy nové výzvy. Jak reagovat na demografickou změnu či jak přizpůsobit produkty? Na začátek je dobrou zprávou to, že podle posledních údajů se společnosti nemusí jakkoliv krotit ve vývoji nových technologicky náročných produktů.

Na první pohled nejde stárnoucí populace a rychlý technologický vývoj příliš dohromady. Opak však může být pravdou. Mnoho starších lidí začíná být stále více technologicky zainteresovaných. Jestli je to dobrovolné, nebo jestli se jedná o přizpůsobení z nutnosti, lze jen těžko zjistit. Technologický sektor si to však rychle uvědomil a začíná cílit na tzv. „silver spenders“, tedy na lidi, kteří v důchodovém věku utrácí.

VAROVÁNÍ: Do roku 2050 bude na důchodech chybět přes 400 bilionů

Senioři jsou nejrychleji rostoucí spotřebitelskou skupinou na světě. V porovnání s jinými demografickými skupinami mají rychleji rostoucí příjem, rovněž více utrácí,“ stálo v průzkumu švýcarské banky Credit Suisse.

Firma KMPG v tomto směru provedla průzkum oblasti online nakupování, ve kterém došla k překvapivým závěrům. Generace baby boomers, tedy Američanů aktuálně nad 60 let věku, je největší demografickou skupinou online zákazníků – v minulém roce provedla o 20 procent více nákupů než mileniálové.

Jak odstranit řecký dluhový zátaras? Chce to spolupráci!

Rostoucí poptávku po technologicky náročných aplikacích zaznamenali i vývojáři mobilních aplikací. Inovativní aplikace, které jsou šité na míru starší populaci, nejsou výjimkou. Pokud se současný trend v budoucích letech přesune i do méně ekonomicky vyspělých zemí, mohla by se starší populace stát influencerem pro globální firmy. S větším disponibilním příjmem jsou totiž větším lákadlem pro firmy než mladí lidé s nízkým příjmem.

Do roku 2050 se populace lidí přes šedesát let věku zvýší z 900 milionů v roce 2015 až na 2,1 miliardy.

 

Newsletter