Kofola se loni rozrostla, stouply jí tržby i zisk

Nápojářské skupině Kofola v loňském roce stouply tržby meziročně o 14,6 procenta z 6,28 miliardy na 7,19 miliardy korun. Provozní zisk jí vzrostl o 33,1 procenta z 443 na 589 milionů. Zisk před započtením úroků, daní a odpisů (ukazatel EBITDA) stoupnul o pětinu na 1,1 miliardy korun. Podle skupiny stojí za hospodářským výsledkem vydařené počasí i aktivní vyhledávání příležitostí pro rozšiřování.

Kofola se loni rozrostla o slovinskou skupinu Radenska. Další zásadní změnou byla dohoda o distribuci nápojů značky Rauch. Kofole roste i síť barů UGO se zdravými nápoji, jichž má už přes 60 a jejichž tržby se oproti roku 2014 zvýšily o desítky procent.

Generální ředitel Kofoly Jannis Samaras uvedl, že je rád za příznivé počasí, ale mnohem důležitější podle něj je to, že skupina i na tak vysoce konkurenčním trhu, jako je trh nápojů, dokáže růst. „Kromě toho nepolevujeme ve snaze aktivně využívat nové příležitosti k růstu v okolních zemích,“ uvedl Samaras.

Pohled ekonoma: Akcie Kofoly jsou podhodnocené

Kofola ČeskoSlovensko je předním evropským výrobcem nealkoholických nápojů. Má sedm výrobních závodů a zaměstnává 2000 lidí na Slovensku, v České republice, Slovinsku a Polsku. Loni Kofola své sídlo přestěhovala z Polska do České republiky, do Ostravy. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

Hospodářské výsledky skupiny Kofola (v tisících Kč):

  1. 1. 2015 – 31. 12. 2015 1. 1. 2014 – 31. 12. 2014 Změna 2015/2014 Změna 2015/2014 (%)
Tržby 7,190.838 6,275.391 915.447 14,6
Provozní zisk (EBIT) 589.413 442.825 146.588 33,1
EBITDA 1,102.614 914.820 187.794 20,5

Výsledky jsou upraveny o jednorázové položky.

Newsletter