Bezos chce do vesmíru. Dotuje svůj sen penězmi z Amazonu

Business modelem pro vesmírnou firmu Jeffa Bezose Blue Origin je dotování peněz z jeho druhé firmy. Ročně prý miliardář prodá akcie Amazonu v hodnotě jedné miliardy dolarů, aby mohla jeho výzkumná společnost dál fungovat.

Ředitel největšího internetového prodejce na světě vždy snil o dobytí vesmíru. V roce 2000 si svůj sen částečně splnil, když založil firmu věnující se vývoji raketových pohonů a letů do vesmíru pod názvem Blue Origin.

„Byznys model pro Blue Origin je jednoduchý. Ročně prodám akcie Amazonu v hodnotě jedné miliardy dolarů a následně ji investuji do mojí výzkumné firmy,“ uvedl Bezos pro agenturu Bloomberg.

Nejdražší firmy světa. Jak vydělat na těchto obrech?

Tato strategie prý není pro jeho společnosti žádnou novinkou. Druhý nejbohatší muž planety tuto strategii používá už od samotného založení výzkumné firmy. V souvislosti s propagací nového modulu New Shepard uvedl, jak nalákat zákazníky, aby zaplatili 300 tisíc dolarů za jeden krátký výlet do vesmíru. Jeho odpovědí jsou velká okna.

Model plánuje vypustit do vesmíru do dvou let. Podle oficiálního prohlášení společnosti je zařízení vybaveno pro šest osob, disponuje šesti „největšími okny v historii kosmonautiky“ a speciálně upravenými koženými sedačkami. Velká okna značně přidávají na nákladech na výrobu jednoho stroje, protože technologie je náročnější na dodání materiálu a výrobu.

Chcete se dostat po bok miliardářů?

„Mým jediným cílem je cestování lidí do vesmíru. Chci, aby lidé ve vesmíru prostě byli,“ zdůraznil miliardář.

Jeffu Bezosovi a jeho Amazonu se v současnosti nadmíru daří. V úterý firma dosáhla už podesáté na nové maximum v ceně akcií. Podle tradera AlphaShark Andrew Keena se cena titulu brzy vyšplhá ze současných hodnot kolem 900 dolarů až na rovný tisíc, jak nedávno uvedl pro server CNBC.

Amazon od konce března rostl už o sedm procent a jeho tržní hodnota se stále zvyšuje. Je větší než hodnota největších amerických maloobchodních prodejců dohromady. Hodnota Walmartu, Costca a Targetu je celkem „jen“ 321,5 miliardy dolarů, kdežto Amazonu už 439,8 miliard. Analytici Barclays dokonce považují největšího online prodejce za favorita zdolaní milníku jednoho bilionu dolarů v tržní hodnotě. Blue Origin má tedy pravděpodobně z této strany o peníze postaráno.

Závod o bilion amerických dolarů

Výzkumná společnost má ale silného konkurenta v oboru. Tím je firma vizionáře Elona Muska. Jeho podnik SpaceX plánuje koncem příštího roku vyslat na oblet měsíce dva turisty a zaznamenává jeden úspěch za druhým.

Newsletter