FinTech Daily: Walmart Pay vstupuje do hry!

Walmart Pay vstupuje do hry!​ Další úroveň aplikací mobilního bankovnictví?​ Bezkontaktní platby v Evropě raketově rostou.To je výběr z dnešní dávky aktualit ze světa FinTech.

Walmart Pay vstupuje do hry!

Podle Tima Cooka měl rok 2015 rokem Apple Pay. Nyní ale přichází Walmart se svou odpovědí a vše se může ještě změnit. Včera totiž oznámil, že vstupuje do hry mobilních plateb se svou vlastní platební platformou. To, že Walmart s něčím podobným přijde, by asi mnozí čekali. Překvapivá ale je cesta, kterou si zvolil.  Walmart v podstatě vzal svou již fungující mobilní aplikaci a upravil ji tak, aby s ní mohli zákazníci v obchodech platit. A to za použití QR kódů.

Podle slov Senior vice presidenta Daniela Eckerta, se Walmart poučil z chyb ostatních na poli mobilních plateb a rozhodl se namísto snahy vylepšovat platby spíše použít mobil k tomu, aby vylepšil nakupování a placení u kasy.

Spuštěním Walmart Pay chce Walmart zákazníkům nabídnout stejnou platební metodu, na kterou jsou zvyklí při nakupování online, i v kamenných obchodech. Podle Eckerta má Walmart více než 22 milionů aktivních online zákazníků a těm všem Walmart Pay zlepší prožitek z nakupování. Walmart Pay umožňuje platby všemi kartami všech typů.

Walmart má ve spojených státech zhruba 5 000 supermarketů. Podle odhadů má 87 procent Američanů  Walmart vzdálený maximálně 15 minut autem od svého bydliště. V kamenných obchodech nakoupí každý týden 140 milionů zákazníků, což je 77 procent dospělé americké populace.

Pokud se Walmartu podaří plán, který nyní veřejnosti představuje, a zákazníci začnou Walmart Pay využívat ve velkém, bude se jednat o jednu z nejpoužívanějších mobilních platebních aplikací na světě.

Další úroveň aplikací mobilního bankovnictví?

Využívání mobilních aplikací v kategoriích jako jsou hry, zábava, produktivita nebo sociální sítě každoročně výrazně roste (v průměru o 63 %) – u bankovních aplikací tomu ale tak není. Proč?

Aplikace mobilního bankovnictví totiž málo interagují s uživateli. Aplikace ze všech ostatních kategorií lidem neustále posílají nějaká upozornění, lákají je, aby aplikaci otevřeli, nebo jen informují o aktuálním stavu. Přesně to potřebují i bankovní aplikace – interakci i mimo vlastní aplikaci, aby neustále poutali klientskou pozornost.

Scénářů, jak interakce docílit, může být mnoho. Příkladem může být třeba stanovování si týdenních rozpočtů na útratu, kdy aplikace bude průběžně upozorňovat, kolik prostředků ještě zbývá, a uživatel si bude moci jedním kliknutím třeba otevřít výpis transakcí nebo upravit rozpočet.

Bezkontaktní platby v Evropě raketově rostou

Po celé Evropě prudce narůstá počet bezkontaktních karet i terminálů. Podle nedávno zveřejněných dat společnosti RBR bylo v roce 2014 celkem 223 milionů bezkontaktních karet v oběhu, což je o 65 % více než o rok předtím. Zatím je ale bezkontaktních karet jen přibližně 15 % ze všech existujících plateb.

Kromě nárůstu vydaných karet významně roste i adaptace lidí na bezkontaktní technologie. Celkový počet bezkontaktních plateb se vyšplhal v roce 2014 na 1,4 miliardy a objem na 15 miliard eur. To představuje nárůst o 155 % respektive 190 % oproti toku 2013.

Pojem „fintech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Do archivu článků FinTech Daily se podívejte ZDE

 

Newsletter