Asiana zaznamenala během 1. poloviny roku rekordní obrat 3 mld. Kč

Společnost Asiana, která provozuje letenkový portál Letuška.cz, dosáhla za první polovinu roku 2017 rekordního obratu. Ten se za uplynulých 6 měsíců vyšplhal na tři miliardy korun. Největší měrou se na tom podílel právě prodej letenek, který generoval obrat 2,3 miliardy korun, tedy o 500 milionů korun více než za stejné období v minulém roce. Oproti loňsku se tak jedná o 28% nárůst. Spolu s dalšími statistikami to oznámila společnost Asiana, která zveřejnila průběžné hospodářské výsledky za rok 2017.

„Významně roste zejména prodej pro korporátní zákazníky. Firmy se nyní vrací k efektivnější osobní komunikaci a pro své manažery volí i luxusnější cestovní třídy,“ uvádí Josef Trejbal, ředitel portálu Letuška.cz. Asiana se snaží příznivé situace na trhu využít a zdokonaluje své služby v online prodeji letenek.

Během uplynulých 12 měsíců uvedla portál mapa.letuska.cz, který vyhledává nejnižší ceny letenek pro následujících 6 měsíců, online systém mojeletuska.cz pro korporátní zákazníky šitý na míru českým společnostem a během několika dní spustí také novou podobu svého hlavního portálu Letuška.cz určeného pro širokou veřejnost. „V online prodeji letenek jsme na českém trhu technologickým lídrem a tuto pozici si chceme udržet i do budoucna. V nedávné době jsme proto realizovali několik velkých projektů a během dalšího období zprovozníme i zbrusu novou podobu zobrazování výsledků na Letušce.cz,“ říká Trejbal.

Cena letenek klesá

Letecká přeprava letos v České republice nebývale roste a překonává dosavadní rekordy. Výrazně k tomu přispívá klesající cena letenek, která se loni vůbec poprvé dostala pod hranici 10 tisíc korun na 9460 Kč a nepřestala klesat ani letos. V současnosti se průměrná cena letenky pohybuje na úrovni 8 920 Kč. „Příznivý vliv na cenu letenek má více faktorů, především velká kapacita míst a dále konkurence dopravců na pražském letišti a levná ropa,“ vysvětlil Trejbal.

Během první poloviny roku se Češi vydávali nejčastěji do Paříže, dále táhl Brusel a těsně za ním Hanoj. Na popularitě neztrácí ani tradiční Barcelona, která byla čtvrtou nejoblíbenější destinací, a první pětku uzavírá Dubaj.

Letenky nejsou jedinou dominantní oblastí Asiany. Kromě Letušky.cz provozuje také cestovatelské portály Superletuska.cz, Study.cz, Europea.travel či Viza.cz a poskytuje komplexní servis pro korporátní klientelu včetně MICE. Organizace korporátních hromadných akcí jako teambuildingy, konference, incentivní cesty či bonusové programy, jsou žádané všemi typy českých i zahraničních firem. Obrat společnosti čím dál více ovlivňují také prodeje přidružených cestovních produktů a služeb, jako je zprostředkování ubytování, incomingových služeb, pojištění, studijních pobytů, zájezdů, vízového servisu a dalších cestovních služeb.

Newsletter