Roklen přesně před třemi měsíci spustil svou první transakční online službu – platformu pro snadnou devizovou směnu a platbu RoklenFx. Podmínky služby byly nastaveny revolučně. Nikdo jiný než Roklen nenabízí směnu měn s takto nízkou kurzovou marží nehledě na objem a nikdo neposkytuje vše včetně poplatků za mezinárodní transfer zdarma (více informací zde). Podmínky byly vyhlášeny s garancí do konce dubna. Je proto na místě otázka: Nebylo vše jen lákadlo pro nové klienty? Co čekat od Roklenu v dalších měsících? Právě na to jsme se zeptali obchodního ředitele Roklenu Radima Krejčího.
R24: Vraťme se nejprve na začátek. Jak vznikla myšlenka devizové směnárny?
RK: Ve směně deviz jsme viděli mezeru na trhu. Banky i nebankovní instituce nabízí směnné kurzy s širokými spready mezi nákupem a prodejem. Víme, že některé klienty doslova obírají na poplatcích i kurzových maržích. Proto jsme chtěli přijít s transparentním online produktem. Náš produkt není jen o telefonickém dealingu, jako tomu je u větších klientů bank, kteří si musí dobrý kurz individuálně „vyhádat“. Už tím, že máme online aplikaci, jsme revoluční svou transparentností. Měříme stejným metrem. Malým i velkým klientům.
R24: Čím vás klienti překvapili? Máte už nějaké zajímavé poznatky, se kterými jste na začátku třeba nepočítali?
RK: Co se týče struktury obchodů, je jasné, že převažují obchody s eurem. Nad očekávání vysoké jsou ale také objemy s dolarem, librou, polským zlotým. Zde mám dojem, že důvodem toho může být fakt, že u těchto měn jsou naše kurzy nikoliv jen lepší než u konkurence, ale řádově lepší. Naše maximální kurzová marže 0,08 procenta platí totiž pro všechny měny, i ty, jejichž kurzová volatilita je vysoká a obvyklé spready jsou tedy širší než například u uměle fixované eurokoruny.
Proč RoklenFx? Transparentnost a nízká fixní marže
R24: Jak celkově hodnotíte první tři měsíce existence online platformy RoklenFx?
Velmi pozitivně. Celkový zobchodovaný objem u obchodů našich klientů v tuto chvíli již značně přesáhl půl miliardy korun a aktivita nadále prudce roste. Jsem strašně rád, že do toho s námi naši klienti šli a překonávají porodní bolesti, které spuštění aplikace s sebou bohužel neslo.
R24: Hovoříte o porodních bolestech aplikace. Co přesně máte na mysli?
RK: Rád bych se omluvil klientům především za to, že chybí některé funkcionality, které by v aplikaci správně být měly. To, co není v aplikaci, doháníme „manuálně“ servisem našeho Customer Care oddělení. Usilovně ale pracujeme a aplikaci vylepšujeme. Od května bychom měli nasadit nový dashboard, online přidávání nových příjemců plateb, limitní příkazy, exportní sestavy aj. Kapitola sama pro sebe je proces založení účtu, kde narážíme na z mého pohledu příliš mnoho položek a podmínek ze strany legislativy a regulace.
R24: Deklarovali jste garanci fixní kurzové marže 0,08 % do 30. dubna 2016. Za jakých podmínek budete poskytovat směnu a platbu po tomto datu?
RK: To je otázka, na kterou jsem se těšil. Nechci nyní mluvit o detailech, ale všichni stávající a i potenciální klienti budou určitě potěšeni. Vše oznámíme v průběhu příštího týdne, prozradím jen, že kampaň ponese název „Na rovinu a na rok“.