2015. Dobrý rok pro šampaňské?

Šampaňské šlo letos na odbyt více než jindy a prodej za celý tento rok bude zřejmě nejvyšší v historii. Prodeji napomáhala především zahraniční poptávka po tomto šumivém víně vyráběném ve Francii. Roli hrál i příznivý vývoj směnných kurzů a větší stabilita na domácím trhu, napsala dnes agentura Reuters.

Odhady, které agentura získala, ukazují, že výrobci letos expedovali kolem 312 milionů lahví šampaňského vína, což je až o tři procenta více než loni. Tržby z prodeje vzrostly o více než čtyři procenta na 4,7 miliardy eur.

V prodeji šampaňského padaly rekordy naposledy v roce 2007, rok před vypuknutím světové finanční krize. Příjmy z tohoto prodeje tehdy dosáhly 4,56 miliardy eur.

Víno s označením Champagne se může vyrábět pouze v oblasti Champagne-Ardenne ve Francii. Výrobci se letos snažili propagovat především zboží s vyšší cenovkou, jako jsou speciální směsi nebo luxusní ročníková vína. Ve Spojených státech, které jsou druhým největším vývozním trhem pro šampaňské po Británii, rostl rovněž zájem o růžové šampaňské víno, stejně jako v Japonsku. Slušná kondice domácí ekonomiky pak pomohla dále zvyšovat zájem o toto prestižní šumivé víno v Británii.

Ve Francii, kde se na prodeji v minulých letech podepisovaly potíže ekonomiky, se prodej z hlediska objemu i celkové hodnoty letos stabilizoval a za celý rok by se mohl dokonce mírně zvýšit.

„Francie má namířeno k oživení. Spotřeba se stabilizovala,“ uvedl podle agentury Reuters generální ředitel společnosti Lanson BCC Bruno Paillard. Lanson BCC je druhou největší skupinou sdružující výrobce šampaňského po výrobci luxusního zboží LVMH. Ten vlastní značky šampaňského jako Dom Perignon, Moët & Chandon či Veuve Clicquot. Šampaňské značek Mumm a Perrier-Jouët má ve svém portfoliu i výrobce nápojů Pernod Ricard.

Oficiální čísla o letošním prodeji budou zveřejněna příští rok.

Newsletter