AAA AUTO překonalo rekord, skupina loni prodala 83 tisíc aut

Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam AAA AUTO patří, prodala téměř 83 000 vozů. V České republice s 50 000 vozy skupina potvrdila pozici druhého největšího domácího prodejce automobilů po Škodě Auto. V Polsku síť AAA AUTO prodala o polovinu více automobilů než v roce 2017, a to přes 9000.

„Překonali jsme dosavadní rekord z roku 2007, kdy jsme ve středoevropském regionu prodali 79 000 vozů. Za rok 2018 to bylo téměř 83 000, a to je i vzhledem k postupně zpomalujícímu růstu ekonomiky velmi dobrý výsledek. Oproti loňsku jsme se celkově rozrostli zhruba o desetinu, z toho v nejvíce v Polsku, o 53 %. Celkově se naše prodeje za posledních 10 let více než zdvojnásobily,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, která mezinárodní síť autocenter AAA AUTO provozuje.

Prodej v polských pobočkách AAA AUTO roste kontinuálně každý měsíc. V roce 2018 skupina v Polsku prodala 9 254 ojetých automobilů, čili přes 3000 více než v roce 2017. V současné době má AAA AUTO v Polsku 8 poboček, v rámci celé skupiny již 46.

Jednoznačně nejoblíbenějším vozem se stala Škoda Octavia. V České republice a na Slovensku obsadila s přehledem první místa, v Polsku a Maďarsku obsadila třetí, respektive čtvrtou pozici. U nás i na Slovensku drží druhé a třetí místo další dva velmi oblíbené modely, kterými jsou Škoda Fabia a Volkswagen Passat. Velkou zajímavostí je, že zatímco menší Škoda je kromě zmíněné ČR a SR druhým nejoblíbenějším vozem a v Polsku hájí 4. pozici, v maďarském pomyslném žebříčku TOP 10 se tento automobil vůbec nevyskytuje. Touto raritou však Maďarsko nekončí. V desítce nejpopulárnějších modelů zde najdeme vozy, které se naopak neobjevují v TOP 10 zbývajících 3 zemí. Těmi jsou například druhé Suzuki Swift, pátý Opel Corsa, či šesté Suzuki Ignis. V Polsku a Maďarsku je na prvním místě Opel Astra. Vysoce oblíbený je zde také Ford Focus hájící druhou, resp. 3. pozici.

Vozy hatchback potvrdily oblibu u českých zákazníků a pro rok 2018 se staly nejčastěji zvolenou možností, pro kterou sáhlo 32,7 % řidičů. Meziročně si polepšily, i když jen mírně, a to o 1,2 %. O poznání lepší meziroční skok zaznamenaly vozy combi (7,9 %). I přes vyšší růst však obsadily až druhou příčku (28,4 %). Nejsilnější nárůsty (21,9 % a 18,3 %) bylo možné pozorovat u stále oblíbenějších vozů SUV a MPV. Pro ně si přišlo 13,6 %, respektive 11,4 % zákazníků. Sedany vyhledalo 7,6 % klientů.

I když jen nejnižším možným rozdílem jednoho procenta, vítězem pro loňský rok se staly vozy poháněné benzínovým agregátem. Tuto variantu si vybralo 51 % zákazníků, čímž meziročně vzrostl zájem o tyto vozy o 5,1 %. Diesel pod kapotou chtělo mít v minulém roce 49 % klientů. I přes to, že pro tento rok byly dieselové motory až druhou alternativou, meziroční nárůst zaznamenaly vyšší, konkrétně 8,5 %.

Suverenitu si drží vozy s manuální převodovkou, které si v roce 2018 v síti AAA AUTO zakoupilo 84 % zákazníků a zaznamenalo tak 4,5 % nárůst oproti roku 2017. Výrazně si polepšily automobily s automatickou převodovkou, které si meziročně zvolilo o 21,1 % procenta více. Automobily s pohodlnějším řazením si zakoupilo 16 % zákazníků.

Newsletter