Alza.cz po pilotu spouští naplno předmět E-commerce B2C na VŠE

E-shop Alza.cz, který klade důraz na edukaci v oblasti e-commerce, spojil své síly s Vysokou školou ekonomickou v Praze. V rámci spolupráce s Fakultou mezinárodních vztahů spustil pro magisterský program volitelný předmět E-commerce B2C (kód předmětu 2OP527), jehož odborným garantem je Ing. Alena Filipová, Ph.D.

Na různých vysokých školách přednáší celá řada firem, ovšem kompletní vedení samostatného předmětu zaštítěného jedinou společností s odbornou garancí akademické půdy je v ČR velmi ojedinělé, ne-li unikátní. Studenti tak mají výbornou příležitost získat poznatky z praxe z nejdůležitějších odvětví e-tailu – obchodu, reklamy, péče o zákazníka, IT, expanze, logistiky a dalších.

„Velmi si cením spolupráce s tak významným partnerem, který studentům obohatí teoretický pohled
o cenné praktické zkušenosti, a to zejména v tak dynamicky rozvíjející se oblasti, kde praxe předbíhá teorii. Pro studenty je to zajímavé i tím, že online prostředí je pro ně přirozené a rádi se v něm pohybují. Někteří dokonce mají své vlastní e-commerce podnikatelské projekty, takže možnost něco se naučit od úspěšné firmy vítají. A vzhledem k tomu, že Alza na přednášky posílá lidi ze svého vrcholového managementu, může být pro studenty inspirující i kontakt s takovými osobnostmi,“ uvedla Alena Filipová z katedry obchodního podnikání a komerčních komunikací Vysoké školy ekonomické v Praze.

„Pilotní fáze tohoto projektu běžela v loňském letním semestru, absolvovalo ji přes 40 účastníků. Osvědčila se, zpětná vazba byla velmi pozitivní jak ze strany studentů, tak ze strany katedry i lektorů. Jednotlivé prezentace jsme doplnili o aktuální a vyžadovaná témata a v rámci podzimního semestru před posluchače předstoupíme v plné síle,“ uvedl Petr Bena, obchodní ředitel Alza.cz, který má celý projekt ve společnosti na starosti.

Cílem celého projektu je připravení studentů na velice dynamické odvětví prodeje v prostředí internetu, na jeho pravidla, specifické požadavky, předání know-how a praktických zkušeností z oblasti e-commerce, case study nebo interakce s managementem internetového lídra na českém trhu. Studenti zjistí, co vše tato oblast obsahuje: co je vlastně e-commerce, jaké jsou její typy, co je atribuční model, jaká úskalí skýtá práce s webem, informace o skladování a expedici, co je SEO, jak spočítat ROI online marketingové kampaně, jak vyhodnotit parametry e-shopu, jak na mobilní verzi, jak vytvořit business plán a mimo jiné přijdou i na to, zda jejich nápady v on-line prostředí mají šanci na úspěch.

Kurz je dostupný pro studenty magisterského studia všech fakult VŠE.

Management společnosti Alza.cz složený z osmi zástupců z řad ředitelů, vedoucích a manažerů, hodnotí nejen semestrální práce, musel ale také připravit podklady pro závěrečné testy a pro státní zkoušky studentů, kteří předmět mají jako povinný v rámci vedlejší specializace Retail Business. Přednášky se konají každý čtvrtek od 16:15 (90 min) v učebně SB225 pražské VŠE.

O Katedře obchodního podnikání a komerčních komunikací
Tato odborná katedra Fakulty mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze se věnuje zejména problematice retailingu a řízení firem v mezinárodním kontextu. Je garantem tří vedlejších specializací, a to Retail Business, Komerční komunikace a Manažerská informatika. Více na http://kop.vse.cz/.
O společnosti Alza.cz a.s.
Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen rekordní obraty roku 2016, ve kterém Alza utržila celkem 17,4 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací na poli
e-commerce. Alza doručuje své zboží a má otevřené prodejny nejen v pracovních dnech, ale
i o víkendu. Své objednávky si zákazníci Alzy mohou vyzvednout v široké síti samoobslužných AlzaBoxů. Zákazníkům nabízí unikátní klubový program Alza Premium, podporuje start-upy v rámci programu AlzaVenture pro herní a hi-tech nadšence otevřela  Alza TechZone v Holešovicích a neustále rozšiřuje své produktové portfolio. V Praze a Bratislavě vybudovala jedinečný Apple Shop. Za své úspěchy získala nespočet ocenění, například Nejdůvěryhodnější značka mezi e-shopy, a celou řadu dalších. Ve třetím ročníku Alza Awards 2016 ocenila nejlepší firmy a produkty roku. Nejdůležitější Alza milníky naleznete zde.
 

 

Newsletter