Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0700 za euro. Měny regionu v zisku. Koruna zpět pod 25,20 za euro.

AP: Trump v kampani ignoruje internet a sociální sítě

Donald Trump výrazně zaostává za Hillary Clintonovou ve využívání internetu a sociálních sítí ve volební kampani. Předpokládaný republikánský kandidát na prezidenta USA podle amerických expertů ignoruje technologie 21. století, zatímco zřejmá kandidátka Demokratické strany na nich buduje svou strategii od počátku kampaně.

Podle agentury AP zatím není jasné, zda a jak se tato okolnost na výsledku kampaně projeví. Ukazuje ale na odlišný přístup obou politiků: Trump okázale zdůrazňuje, že je v politických hrách nováčkem, zatímco Clintonová projevuje rutinérskou znalost předvolebních triků.

Náskok demokratů před republikány v politickém marketingu a datově podpořené kampani je už tradiční. Zatímco dřív strany používaly internet spíš jen k evidenci stoupenců, dnes využívají získaná data jako podklad rozhodovacích procesů: kde a jak energicky propagovat kandidáty, kde mobilizovat stoupence, kam s kampaní zajíždět.

Pro Trumpův štáb je to neznámý terén. Sám newyorský miliardář vždy označoval význam dat pro marketing za „přehnaný“ a tvrdil, že tyto postupy bude využívat jen omezeně. Rick Wiley, donedávna jeden z jeho hlavních poradců, v dubnu předpověděl, že Trump se nebude vyhýbat těm nejnovějším technologiím a bude data využívat „strategicky“. Pro neshody kolem vedení kampaně ale Wiley Trumpův štáb nakonec opustil.

Trumpovi lidé tak v kampani rozdávají čepice, trička a odznaky. Magnát vynaložil na internet a televizní marketing jen třetinu svých volebních výdajů, uvedla AP. Aby své šance na volební vítězství Trump mohl podpořit využitím získaných dat tak, jak to se svým štábem dělá Clintonová, potřeboval by podle expertů šest měsíců. Do voleb jich ale zbývá jen pět.

Newsletter