Audi kvůli Číně snížila výhled svých prodejů

Německý výrobce luxusních automobilů Audi kvůli klesající poptávce v Číně dnes zhoršil odhad letošního prodeje. Firma nyní předpokládá, že její celosvětový prodej letos vzroste o tři až čtyři procenta z rekordních 1,74 milionu vozů v loňském roce. Ještě před dvěma měsíci hovořila o růstu v rozsahu pěti až deseti procent, uvedla agentura Reuters.

V prvním pololetí zvýšila automobilka prodej meziročně o téměř čtyři procenta na 902.389 vozů. Pololetní prodej tak poprvé v historii podniku pokořil hranici 900.000 vozů. V květnu však firma poprvé za více než dva roky zaznamenala pokles prodeje v Číně, která je jejím největším trhem.

Audi je stejně jako mladoboleslavská Škoda Auto součástí německého automobilového koncernu Volkswagen. Cílem automobilky Audi i jejího rivala Mercedes-Benz je stát se ještě během tohoto desetiletí jedničkou na světovém trhu s luxusními automobily. Tou je v současnosti německý konkurent BMW.

Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. V poslední době má ale na poptávku v Číně negativní vliv zpomalování růstu tamní ekonomiky.

Newsletter