Avast hlásí velmi dobré výsledky a čeká vysoký jednociferný růst tržeb za celý rok

Společnost Avast dnes oznámila celkově velmi dobré výsledky v souladu s očekáváními představenstva. Upravené tržby očištěné o vliv kurzových pohybů, ukončených činností a prodej Managed Workplace byznysu, vzrostly meziročně o 9,2 %, respektive o 8,3 % při použití aktuálních měnových kurzů na 421,7 milionů USD. Upravený zředěný ukazatel zisku na akcii (EPS) dosáhl 0,15 USD, ve stejném období loni to bylo 0,14 USD

„Jsme rádi, že za první pololetí roku 2019 můžeme oznámit velmi dobré výsledky, které jsou v souladu s očekáváními představenstva. Upravené tržby skupiny se v meziročním srovnání zvýšily o 9,2 %, zejména díky dvojciferným růstuv zákaznickém segmentu Consumer Desktop. Udrželi jsme i vysokou úroveň ziskovosti, kdy ukazatel upravená EBITDA marže dosáhl 55,4 %,“ uvedl CEO Avastu Ondřej Vlček

„Dosavadní výkonnost skupiny podporuje pozitivní výhled na celý rok 2019. Očekáváme vysoký jednociferný růst tržeb za celý rok 2019,“ doplnil šéf Avastu.

Upravené tržby očištěné o vliv kurzových pohybů v zákaznickém segmentu Consumer Desktop vzrostly meziročně o 10,5 %, respektive o 9,5% při použití aktuálních měnových kurzů na 307,6 milionů USD 
Upravený ukazatel EBITDA (upravený provozní výsledek hospodaření před odpisy) vzrostl meziročně o 6,5 % na 236,5 milionů USD; ukazatel Upravená EBITDA marže dosáhl 55,4 % (nárůst o 36 bps)
Navrhovaná výše mezitímní dividendy za první pololetí roku 2019, splatná v září 2019, činí 4,4 centů na akcii
Účetní tržby vzrostly z 388,6 milionů USD na 425,4 milionů USD, provozní zisk vzrostl ze 109,7 milionů USD na 161,9 milionů USD, zředěný ukazatel zisku na akcii EPS dosáhl 0,11 USD

 

„V těchto výsledcích se zřetelně ukazují strategické výhody našeho globálního modelu spotřebitelské platformy, přičemž silný růst tržeb je důsledkem naší monetizační platformy a prodejních kampaní v rámci naší uživatelské základny. Avastu se vrací investice do inovací a zákaznických zkušeností. Silnou poptávku po řešeních s dodatečnou přidanou hodnotou, jako jsou služby VPN, Utilities a produkt AntiTrack, doprovází stabilní poptávka po našich tradičních antivirových produktech. Zatímco výsledky v segment byznysu s mobilními operátory zůstávají lehce pod našimi očekáváními, v dalších oblastech spotřebitelského segmentu vykazujeme dobrou úroveň konverze i udržení zákazníků,“ uvedl Vlček.

„Důležitým strategickým milníkem první poloviny roku 2019 pro nás bylo vydání IoT řešení (tj. řešení pro tzv. Internet věcí) pro koncové spotřebitele a mobilní operátory. Díky špičkové technologii budou tyto produkty chránit celý digitální život uživatelů. Jsme nadšení z příležitosti, která je před námi,“ dodal Vlček.

 

Newsletter