Evropské i americké výnosy rostou. Dolar mírně silnější pod 1,0700 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,20 za euro. Dnes část zisků odevzdala nad tuto hranici.

Benzín bude přes léto zřejmě nejlevnější za posledních 20 let

Většina Čechů se letos chystá trávit dovolenou v tuzemsku, a tak se předpokládá, že budou svými automobily cestovat mnohdy až několikanásobně více. Nahrávají tomu především nízké ceny benzínu. Ten je sice tradičně levnější v Polsku, ovšem v dalších okolních zemích vyjde v průměru dráž, a to včetně Slovenska, Rakouska či Maďarska. To samé lze v současnosti říci o naftě. Česká rodina tak při koupi vhodného ojetého vozu může v kombinaci s počtem najetých kilometrů v letošním roce ušetřit ještě několik desítek tisíc korun.

I když ceny pohonných hmot v České republice pomalu zdražují, litr Naturalu 95 stojí v průměru stále okolo 27 korun. Ropa se navíc ocitla pod výprodejním tlakem, a to zejména kvůli obavám z výrazného šíření druhé vlny pandemie covid-19. Je tedy velmi pravděpodobné, že ceny nahoru moc neporostou.

Vzhledem k tomu, že se nejedná o pouhý několikadenní propad, tuzemské řidiče letos čeká z pohledu cen paliva velmi levné léto. Dá se předpokládat, že v létě budou ceny jak benzínu, tak nafty v pásmu od 26 do 27 korun za litr. V souhrnu by tak paliva byla levnější dokonce i než v letní sezóně krizového roku 2009, kdy se kvůli tehdejšímu ochabnutí globální poptávky cena nafty pohybovala ve stejném rozmezí, ovšem cena benzínu kolísala mezi 28 a 29 korunami. Letošní léto tak bude pro motoristy pravděpodobně nejlevnější za posledních téměř dvacet let.

V době uzavřených poboček prodejců ojetých automobilů se dal v Česku pořídit automobil v průměru o 17 tisíc korun levněji než v současnosti, na Slovensku a v Polsku byl rozdíl v ceně dokonce ještě markantnější. Teď se navíc dá ušetřit i na pohonných hmotách. Typickým příkladem je provoz vozu Škoda Octavia třetí generace 1.6TDI nebo 1.2 a 1.4TSI.. „Podle množství inzerovaných aut je patrné, že 1.6TDI je dostupnější, levnější a na trhu je jich mnohem více. Spotřeba 1.6 TDI je „papírově“ 3,8 až 4,5 l/100 km podle specifikace. U motorizace 1.2 a 1.4TSI to je 4,9 až 5,3 l/100 km. Tedy o necelý litr na 100 km více. Dieselová šestnáctistovka je v průměru levnější až o 20 tisíc Kč. Připočteme-li, že cestovně aktivní rodina během roku najezdí při ceně paliva kolem 27 Kč celkem 30 tisíc kilometrů, ušetří tak v součtu lehce pod 30 tisíc korun,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.

V současnosti patří úsporné modely Octavia, Hyundai i30 a VW Golf k těm nejžádanějším vozům na trhu. Větší rozdíly ve spotřebě však kupodivu neubírají na atraktivitě malých SUV. Například Dacia Duster má papírově větší spotřebu než Octavia asi o dva litry, stejně jako Tuscon. Škoda Kodiaq pak o jeden a čtvrt litru. Reálně jsou ale rozdíly ve spotřebě větší než papírové. Nejúspornější na provoz tak stále zůstávají malé hatchbacky jako Škoda Fabia 1.0 TSI, která má v porovnání s Octavií papírovou spotřebu skoro o půl litru nižší.

Skupina AURES Holdings působí na trhu již 28 let. Provozuje síť desítek poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,4 milionu zákazníků. Skupina ZFA19900005025945ročně na 86 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna ligy.

Newsletter