Biano mění online tržiště na platformu s vlastními funkcemi a komunitou, expanduje do Řecka a investuje do technologií. Loni přes něj lidé nakoupili nábytek za 1,7 miliardy korun

Česká technologická společnost Biano stále roste a má za sebou svůj dosud nejúspěšnější rok. Loni Biano rozšířilo síť integrovaných e-shopů o 700 obchodů na více než 3 000 a dosáhlo na rekordní hodnotu zboží, které se přes něj prodalo – 1,7 miliard korun. Biano není pouhým tržištěm, ale kolem nábytku a dekorací buduje svou komunitu. Loni představilo řadu vlastních funkcí, které mají nakupujícím zpříjemnit nákup a e-shopům pomoci s prodeji. Nyní Biano expanduje do Řecka, na svůj osmý trh. Platforma se tak stává mezinárodním lídrem v nakupování nábytku online.

Platforma Biano se soustředí na nákup nábytku a dekorací online. Na svém rozsáhlém tržišti nabízí zákazníkům přes pět milionů produktů z více než tří tisíc e-shopů. Biano však z kategorie online tržišť vystupuje, významně totiž investuje také do vývoje vlastních doplňujících funkcí založených na umělé inteligenci a strojovém učení. Ty mají prodej i nákup nábytku přes internet významně ulehčit jak zákazníkům, tak e-shopům. I díky tomu se přes Biano v uplynulém roce prodalo zboží (GMV) za více než 1,7 miliardy korun.

„Nakupování nábytku a dekorací přes internet může být stále ošemetné. Lidé často nemají jistotu, zda dostanou to, co je na obrázku, jak to bude vypadat v jejich obýváku, nebo jak je to kvalitní. Právě to v Bianu řešíme. Jsme zákazníkům partnerem v každé fázi vybavování domácnosti, kanceláře či jiného prostoru. Na naší platformě lidé sdílí zkušenosti skrze recenze a fotografie, navrhují si podobu interiérů a exteriérů a inspirují se návrhy ostatních. Mají tak dobrou představu o tom, jak jejich vyhlédnuté křeslo vypadá v reálu, jestli je kvalitní, jak se bude hodit do jejich obýváku a co by k němu ladilo. A na tržišti ho pak najdou za tu nejvýhodnější cenu,“ shrnuje výhody platformy Michal Zelinka, CEO Biana.

Více než jenom online tržiště

Biano opouští tradiční pojetí online tržiště. Není jen krátkodobou zastávkou v nakupování nábytku, ale klade si za cíl budování komunity. „Klasická tržiště fungují vlastně na principu najdi a odejdi. Jako by se vůbec nezajímala o své uživatele. My jsme k nakupování přidali prvek budování komunity a vlastní funkce postavené na vlastních technologiích. Z pouhého tržiště jsme Biano transformovali v platformu pro vše týkající se nábytku a dekorací,“ komentuje přeměnu pojetí Biana Zelinka.

Vloni Biano představilo hned několik nových funkcí. Tou nejpopulárnější se ukázala možnost vyhledávání nábytku podle fotek: „Představte si, že u přátel vidíte hezké křeslo, které by se vám také líbilo. Vyfotíte si ho, najdete ho na Bianu, vyhledáte si barvu, která se vám líbí nejvíce, a najdete také, kde se prodává za nejlepší cenu. Případně si můžete vyhledat podobné křeslo, které vás oslovuje ještě o něco více. Můžete si ho pak také vložit do svého návrhu obýváku a posoudit, jak se vám hodí k ostatním věcem. A rovnou ho můžete sdílet třeba se svým partnerem,“ popisuje Zelinka.

Biano pomáhá i svým partnerským e-shopům, pro které vyvíjí specializované nástroje. Jedním z nich je tzv. Biano Button, který umožňuje obchodům implementovat na svůj web funkci similarity a doporučovat tak návštěvníkům vizuálně podobné produkty z jejich katalogu. Obchodům nabízí Biano zdarma také remarketingový nástroj Biano Pixel, který dokáže přizpůsobit zobrazování produktů na základě preferencí návštěvníků. Zároveň mohou e-shopy na své weby implementovat recenze na jimi nabízené produkty přes Biano.

Nová země v portfoliu: Řecko

Biano od svého založení v roce 2015 již několikrát expandovalo na zahraniční trhy. V současnosti působí celkem v sedmi zemích, kromě Česka jej lze najít na Slovensku, v Nizozemsku, Maďarsku, Rumunsku, Brazílii a nejnověji také v Portugalsku, kam vstoupilo v roce 2020. Letos společnost do svého portfolia přidá další stát, Řecko s deseti miliony obyvatel. Spuštění provozu je podle Zelinky otázkou několika měsíců.

„Vždy vyhledáváme nové trhy, kam bychom naši službu mohli rozšířit. Většinou je třeba potkat toho správného spolupracovníka na vhodném trhu, který má dostatečný potenciál. Pak jsme schopni začít tam fungovat velice rychle. Lokalizace a spuštění platformy nám od rozhodnutí trvá pouze v řádech týdnů. V Řecku aktuálně připravujeme spuštění provozu, hledáme lokálního obchodníka a domlouváme první desítky e-shopů,“ přibližuje Zelinka.

S firmou roste i tým

Biano svůj zisk dlouhodobě vkládá zpět do svého rozvoje, jako je právě vývoj umělé inteligence a dalších technologií. Investuje také do růstu týmu stojícího za celou společností. Loni se Biano rozrostlo o 16 nových členů na současných 55, rozdělených mezi kanceláře v Praze a Liberci. Z těchto měst Biano řídí i své zahraniční aktivity. V nejbližší době se Biano plánuje rozšiřovat zejména o technicky a produktově orientované profese a obchodníky.

Biano je česká technologická společnost, která skrze nejnovější technologie digitalizuje nakupování nábytku a dekorací. Platforma Biano doprovází zákazníky během celé cesty vybavování jejich domácnosti, od nápadu a inspirace přes navrhování interiéru až po hledání toho perfektního vybavení a sdílení zkušeností s komunitou. Český startup vyvíjí vlastní technologie využívající umělou inteligenci a neuronové sítě, které mu umožňují překonávat i tradiční výzvy nakupování nábytku online, jako je srovnávání cen či záruka kvality. Biano vzniklo v roce 2015, kdy do něj počáteční investici vložila skupina Miton. Dnes Biano působí v sedmi zemích, připravuje expanzi do Řecka a stále rozšiřuje svůj tým více než 50 lidí.

Newsletter