BMW dosáhla rekordního prodeje. Čína přesto sráží akcie o 3,5 %

Německá automobilka BMW v červenci meziročně zvýšila prodej téměř o šest procent na rekordních 173.195 vozů, protože růst poptávky v Evropě převážil nad poklesem na čínském trhu. Oznámila to dnes firma, která je největším výrobcem luxusních automobilů na světě. Akcie BMW přes tuto zprávu neodolávají efektu devalvace čínské měny a padají o 3,5 %.

„Navzdory vrtkavosti na některých trzích vykazuje skupina BMW nadále stabilní růst globálního odbytu,“ uvedl člen představenstva BMW Ian Robertson, který má na starosti prodej a marketing. V Evropě se prodej automobilky zahrnující značky BMW, Mini a Rolls-Royce v červenci zvýšil o 11 procent, zatímco v Číně klesl o šest procent, napsala agentura Reuters.

Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. V poslední době má ale na poptávku v Číně negativní vliv zpomalování růstu tamní ekonomiky.

Společnost BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Toho pak v roce 2011 předstihla značka Audi z koncernu Volkswagen. Mercedes i Audi chtějí ještě během tohoto desetiletí BMW o vedoucí pozici na trhu připravit.

Newsletter