BMW prodejem láme rekordy

Německá automobilka BMW zvýšila v dubnu prodej vozů své vlajkové značky v meziročním srovnání o 5,6 procenta na nový dubnový rekord 148.896 aut a rekordní byl i její odbyt za první čtyři měsíce roku. Růst nadále táhne silná poptávka v Severní Americe a oživování evropského trhu, sdělila dnes společnost.     

Celkový odbyt BMW Group, včetně značek Mini a Rolls-Royce, se v dubnu zvýšil o 8,4 procenta na 175.972 vozů. Prodej značky BMW od ledna do dubna vzrostl o 5,5 procenta na nové maximum přes 600.000 aut. Celá skupina prodala více než 702.000 aut, o 8,2 procenta více než před rokem.     

Odbyt vozů BMW a Mini zaznamenal v Evropě nárůst o 8,7 procenta a v Severní Americe o 9,6 procenta. V Číně, kde celkový prodej aut v dubnu meziročně klesl o 0,5 procenta, se odbyt vozů BMW zvýšil o 0,6 procenta.     

BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na této pozici vystřídala svého domácího konkurenta Mercedes-Benz, kterého pak v roce 2011 předstihla i značka Audi z koncernu Volkswagen. Mercedes i Audi chtějí ještě během tohoto desetiletí BMW o první místo na trhu připravit.

Newsletter