Americké výnosy si po včerejším růstu prochází korekcí. Dolar se obchoduje pod 1,0650 za euro. Koruna krátce oslabila nad 25,30 za euro. Aktuálně se obchoduje pod touto hranicí.

Boom rozvozu, drive-thru, ale i bezhotovostních plateb. Jaro změnilo naše návyky

Nejen na rozvozové služby, ale i drive-thru a platby online nebo kartou si po jarní krizi Češi zvykli. Potvrzují to data KFC, největší sítě restaurací v České republice, i srpnového průzkumu IPSOS pro tuto firmu. Provoz na restauracích KFC se v létě blížil normálu, v regionech už se vrátil na předkrizové hodnoty. KFC proto nezastaví růst a ještě tento rok plánuje otevřít nejméně tři další restaurace.

Velký rozmach zažívají restaurace s drive-thru. Během pandemie se o ně přirozeně zájem zvedl a nyní je jejich podíl na prodejích stále o několik procentních bodů vyšší než před krizí. Úspěch má i služba KFC Rozvoz. Během pandemie se počet objednávek se zvýšil o polovinu, byly v průměru o 10 procent vyšší.

Oblibu rozvozových služeb potvrzují i výsledky průzkumu, který pro KFC vypracovala v srpnu agentura IPSOS. Třináct procent lidí si během pandemie rozvoz vyzkoušelo a teď ho používá častěji. Nejpopulárnější je mezi zákazníky ve věku 25-34. Průzkum také potvrdil, že čtvrtina lidí podle průzkumu nyní víc platí kartou (26,6 %). I v KFC nyní používá hotovost v průměru o 7,5 % lidí méně než v zimě.

Provoz se vrací na běžnou úroveň

 „Máme za sebou všichni velice náročné období, na náš obor pandemie dopadla obzvlášť tvrdě. Ale bojovali jsme. Kde to šlo, nechali jsme otevřené výdejní okénko a drive-thru, fungoval KFC Rozvoz. Naše pracovníky jsme jen přesouvali, nemuseli jsme je propouštět a naši dodavatelé, místní české firmy, nás nenechali na holičkách. Žádné výpadky jsme nezaznamenali,“ shrnuje uplynulé měsíce Libor Hubík, prezident KFC pro Česko a Rakousko.

Provoz na většině restaurací KFC se nyní vrací na běžnou úroveň, ale útlum turistického ruchu je stále znát, a to zejména na restauracích v centrech oblíbených destinací. Naopak provoz na restauracích v regionech se vrátil do normálu téměř hned po květnovém znovuotevření. „Budování nových restaurací i v menších městech byla správná volba. Celkově vidíme budoucnost optimisticky a v expanzi dál pokračujeme. Ještě letos plánujeme otevření tří dalších restaurací – ve Valašském Meziříčí, Karviné a Mladé Boleslavi. Představili jsme také novinku v našem menu, vegetariánské sendviče se sýrem halloumi. A také naše investice do marketingu zůstávají podle původních plánů,“ říká Libor Hubík.

Hygienická opatření

Restaurace KFC po celé republice se otevřely 25. května s rozsáhlými hygienickými opatřeními, z nichž část trvá dodnes. „Všichni zaměstnanci jsou vybaveni rouškami a rukavicemi. Na pracovištích KFC je od začátku pandemie povinné ještě častější mytí a dezinfekce rukou, dezinfikují se všechny povrchy, každých 30 minut i platební terminály a kiosky, dokonce i tašky. V rozvozu se předává jídlo bezkontaktně jak kurýrům, tak konečným zákazníkům a upřednostněny jsou bezkontaktní platby. Všem zaměstnancům při příchodu do práce měříme teplotu a pro zákazníky je k dispozici dezinfekce. Chápeme, že s proměnou epidemiologické situace se mohou požadavky měnit, proto je sledujeme a budeme na ně pružně reagovat,” uzavírá Libor Hubík.

 O KFC

Síť restaurací KFC nabízí šťavnaté kuřecí kousky ve více než 23 000 restauracích v 140 zemích světa. V České republice bylo první KFC otevřeno v roce 1994 ve Vodičkově ulici v Praze. V roce 2019 značka oslavila 25 let na českém trhu a otevřela již 105. restauraci. I přes skutečnost, že na celém světě v KFC ochutnáte více než 400 různých produktů, základní nabídku tvoří kousky čerstvého kuřete připravované podle tajného receptu Colonela Sanderse.

Více informací na: www.kfc.cz

KFC naleznete na Facebooku pod KFCCR a na Instagramu KFC_CZ.

O společnosti AmRest

AmRest Holdings SE je přední evropský multi-brandový franšízový provozovatel restaurací s portfoliem předních značek ve 26 zemích. AmRest provozuje více než 2300 restaurací pod franšízovými značkami, jako jsou KFC, Pizza Hut, Starbucks a Burger King, ale i Sushi Shop, La Tagliatella, Bacoa, Blue Frog a KABB. Portfolio společnosti zahrnuje také virtuální značky jako Pokai, Lepieje a OiPoke.

Newsletter