Nad očekávání nižší americké HDP a vyšší inflace podpořila dolar pod 1,0700 za euro. Měny regionu po amerických datech umazávají část dnešních zisků.

Centrum SUV & terénních vozů AAA AUTO slaví, prodeje rostly o 50 %

Když největší prodejce ojetých automobilů před dvěma lety otevřel první Centrum SUV & terénních vozů v Praze, zaplnil tím mezeru na trhu a hlad po vozech SUV.  Za prvních deset měsíců letošního roku se v AAA AUTO v České republice prodalo o 26,5 procent více ojetých SUV než za stejnou dobu loni a o polovinu více SUV než za stejné období v roce 2015. Více než třetina vozů se prodá v Praze a téměř jedna čtvrtina z nich je zánovních.

Na konci října roku 2015 zprovoznila společnost AAA AUTO International v Praze unikátní centrum, kde si zákazníci mají možnost vybírat ze široké nabídky 600 SUV a offroad vozů, a to na ploše o celkové výměře 3 785 m2. Ještě téhož roku společnost zprovoznila i druhé centrum v Brně a vloni v Jihlavě.

Za dva roky zaznamenal segment SUV a off-roadů výrazný růst jak v prodejích nových, tak ojetých vozů. Průměrné měsíční prodeje SUV v síti AAA AUTO díky tomu vzrostly o 49,5 %. Téměř každé čtvrté prodané SUV je zánovní, tedy ve stáří do 3 let a s nájezdem do 30 000 kilometrů. Přes 35 % všech ojetých SUV v AAA AUTO se prodá právě v pražském specializovaném centru.

„Za prvních deset měsíců letošního roku jsme prodali již 5 547 SUV a off-roadů. S nástupem zimy očekáváme další růst zájmu, čemuž již v této chvíli uzpůsobujeme aktuální nabídku ve všech třech Centrech SUV & terénních vozů v České republice, posilujeme i výběr vozů v obdobném centru v Bratislavě,“ říká generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová a doplňuje: „Zákazníci, kteří nemají jedno z našich center poblíž svého bydliště, využívají naší bezplatné služby převezení vybraného automobilu na kteroukoliv z našich dalších jednadvaceti poboček.“

Jednoznačně nejoblíbenější značkou mezi SUV jsou vozy Hyundai, které co do počtu modelů vévodí statistikám již tři roky. V letech 2015 a 2016 si druhé místo držel rovněž korejský výrobce vozů Kia. S nástupem modelu Kodiaq se na druhé místo letos probojovala tuzemská Škoda. Třetí příčku si po všechny tři roky drží tovární značka Nissan. Mezi tři nejoblíbenější modely patří Škoda Yeti, Kia Sportage a Hyundai ix35:

Oblíbenějším palivem u SUV vozů prodaných v AAA AUTO je trvale diesel, který se po dobu necelých tří uplynulých let drží průměrně na 59,4 %. Stejnou preferenční stabilitu si zachovává u zákazníků manuální převodovka. Ta si za stejné období zachovává průměrnou hodnotu 69,9 %. Statistika ukazuje, že SUV si nepořizují lidé jen do terénu, ale běžně i do města kvůli komfortu a bezpečí. Mezi tři nejoblíbenější barvy patří černá (21,9 %), stříbrno-šedá (18,5 %) a bílá (18,2 %).

Newsletter