Češi nadělují i květiny. Před Vánoci jich objednají 4x víc než obvykle

Nejvyšší tržby v roce zaznamenávají obchodníci až na jeho konci. Podle průzkumů je třetina Čechů schopna za vánoční dárky utratit více než 10 000 Kč. Pod stromečkem se nejčastěji objevuje oblečení, sportovní výbava a elektronika. Rostoucí trend zaznamenávají také prodejci květin.  Jitka Mandysová z květinové doručovací služby Fleurop uvádí, že Češi začínají stále více objednávat pro své blízké květiny. Počet objednávek je v prosinci 3 až 4 x vyšší než v jiných měsících.

Lidé utrácí za dárky každoročně tisícikorunové částky. Mnozí z nich chtějí své rodině udělat radost za každou cenu a jsou schopni nakoupit vše, co si druzí přejí. Kromě klasických dárků v podobě „měkkých“ balíčků a elektra budou letos hitem také interaktivní hračky, knihy a drony. V posledních letech se však oblibě těší i květiny, které můžete díky květinové doručovací službě Fleurop poslat až do 150 zemí po celém světě. Květinové dárky jsou vhodnou volbou pro ty, kteří mají všechno. Pro tyto osoby obvykle hledáme neobvyklý a neokoukaný dárek, kterým květiny a květinová aranžmá bezpochyby jsou.

Prodeji vévodí kytice i věnce

Partnerští floristé společnosti Fleurop v interním dotazníku uvedli, že největší poptávka je po řezaných kyticích a adventních věncích (35 % a 33 %). V době Vánoc se naopak nejméně prodávají pokojové květiny. „Typicky vánoční květinou je amarylis, hodně se prodávají i orchideje. Obě květiny jsou díky své výšce výrazné, v zahraniční se ale hojně používají i do kulatých vázaných kytic,“ vysvětluje Jitka Mandysová ze společnosti Fleurop.

Newsletter