Dolarový index oslabil pod 91 bodů. Euro díky slabému dolaru zpevnilo nad 1,2100 EURUSD. Měny regionu včera vykázaly ztráty, které dnes opět navyšují. Středový kurz koruny se pohybuje nad 26,40 za euro.

Češi při tvorbě webu vsází na čistý design a vyprávění příběhů

Moderní responzivní design, velké fotografie, přehledné uspořádání. To jsou typické šablony, po kterých Češi sahají při vytváření stránek nejčastěji. Vyplývá to z údajů společnosti Webnode, největšího českého poskytovatele webových stránek zdarma. Kromě moderního vzhledu Češi kladou stále větší důraz na kvalitní fotografie a poutavý příběh, a to především v případě e-shopů, jejichž počet stále roste a v České republice je jich již více než 40 000.

Češi už zjistili, že vytvořit vlastní web není s pomocí dostupných nástrojů nijak složité. Obzvlášť malí živnostníci, začínající podnikatelé nebo různí hobby nadšenci stále častěji volí online editory, které jim umožní vybírat z široké nabídky dále upravitelných šablon.

V žebříčku webových šablon, které patřily na Webnode mezi nejpoužívanější, se přesně odráží aktuální trendy v oblasti tvorby webu. Důraz se přesouvá k vizuální stránce, velkým úvodním fotografiím přes celou šíři stránky a vyprávění příběhu, který za produktem, službou nebo značkou stojí. Všechny oblíbené šablony jsou responzivní, pracují převážně se světlým pozadím a dobře čitelnými jednobarevnými fonty. „Šablony, které patří mezi nejpopulárnější, reflektují požadavky na čistotu webu, přehlednost a možnost sdělit pomocí atraktivního obsahu příběh. Právě to naši zákazníci hledají, a hledají to i návštěvníci jejich stránek, kteří už se nechtějí probírat dlouhými odstavci textu a několika úrovněmi webu,“ dodává Slawomír Jakub Budziak, Chief Customer Officer ve Webnode.

Nejúspěšnější šablony podle Webnode:

  1. Designové produkty – Retrokolo, nábytek…
  2. Cestovatelský blog
  3. Stránky pro kapely
  4. Hudební blog
  5. Advokátní kancelář
  6. Módní blog
  7. Politický blog
  8. Stránky pro Architekty
  9. Příroda – národní park
  10. Stránky pro Fotografy

Nejoblíbenější šablony pro e-shopy:

  1. E-shop s obuví
  2. E-shop s módou
  3. Obchod s dekoracemi
  4. E-shop se sportovním vybavením
  5. Cyklo e-shop

Podobné požadavky mají zákazníci Webnode i u šablon pro e-shopy. Opět vítězí jednoduchost a přehlednost, poutavá úvodní fotografie v hlavičce stránky a možnost uspořádat produkty přehledně v mřížce nebo jako slider, prezentaci obrázků (tzv. carousel) s jednoduchým pohybem šipkami mezi zbožím. Menu je umístěné v pravém horním rohu a obsahuje jen ty nejpodstatnější odkazy, aby byla navigace snadná a rychlá.

„V době, kdy lidé konzumují především vizuální obsah, jsou pro e-shopy základem hlavně fotografie. Naše šablony je pomáhají prezentovat přehledně a jednoduše, aby zákazník měl všechny informace k dispozici doslova na jedno kliknutí či přejetí myší,“ doplňuje Budziak.

Webnode letos spustil novou generaci e-shopu 2.0, reflektující všechny aktuální trendy v tvorbě webu a oblasti user-experience. Stránky vytvořené na nové platformě umí návštěvníkům předat příběh značky i firemní filozofii a jejich administrativa je jednoduchá a přehledná i z mobilního zařízení.

Newsletter