Češi při tvorbě webu vsází na čistý design a vyprávění příběhů

Moderní responzivní design, velké fotografie, přehledné uspořádání. To jsou typické šablony, po kterých Češi sahají při vytváření stránek nejčastěji. Vyplývá to z údajů společnosti Webnode, největšího českého poskytovatele webových stránek zdarma. Kromě moderního vzhledu Češi kladou stále větší důraz na kvalitní fotografie a poutavý příběh, a to především v případě e-shopů, jejichž počet stále roste a v České republice je jich již více než 40 000.

Češi už zjistili, že vytvořit vlastní web není s pomocí dostupných nástrojů nijak složité. Obzvlášť malí živnostníci, začínající podnikatelé nebo různí hobby nadšenci stále častěji volí online editory, které jim umožní vybírat z široké nabídky dále upravitelných šablon.

V žebříčku webových šablon, které patřily na Webnode mezi nejpoužívanější, se přesně odráží aktuální trendy v oblasti tvorby webu. Důraz se přesouvá k vizuální stránce, velkým úvodním fotografiím přes celou šíři stránky a vyprávění příběhu, který za produktem, službou nebo značkou stojí. Všechny oblíbené šablony jsou responzivní, pracují převážně se světlým pozadím a dobře čitelnými jednobarevnými fonty. „Šablony, které patří mezi nejpopulárnější, reflektují požadavky na čistotu webu, přehlednost a možnost sdělit pomocí atraktivního obsahu příběh. Právě to naši zákazníci hledají, a hledají to i návštěvníci jejich stránek, kteří už se nechtějí probírat dlouhými odstavci textu a několika úrovněmi webu,“ dodává Slawomír Jakub Budziak, Chief Customer Officer ve Webnode.

Nejúspěšnější šablony podle Webnode:

  1. Designové produkty – Retrokolo, nábytek…
  2. Cestovatelský blog
  3. Stránky pro kapely
  4. Hudební blog
  5. Advokátní kancelář
  6. Módní blog
  7. Politický blog
  8. Stránky pro Architekty
  9. Příroda – národní park
  10. Stránky pro Fotografy

Nejoblíbenější šablony pro e-shopy:

  1. E-shop s obuví
  2. E-shop s módou
  3. Obchod s dekoracemi
  4. E-shop se sportovním vybavením
  5. Cyklo e-shop

Podobné požadavky mají zákazníci Webnode i u šablon pro e-shopy. Opět vítězí jednoduchost a přehlednost, poutavá úvodní fotografie v hlavičce stránky a možnost uspořádat produkty přehledně v mřížce nebo jako slider, prezentaci obrázků (tzv. carousel) s jednoduchým pohybem šipkami mezi zbožím. Menu je umístěné v pravém horním rohu a obsahuje jen ty nejpodstatnější odkazy, aby byla navigace snadná a rychlá.

„V době, kdy lidé konzumují především vizuální obsah, jsou pro e-shopy základem hlavně fotografie. Naše šablony je pomáhají prezentovat přehledně a jednoduše, aby zákazník měl všechny informace k dispozici doslova na jedno kliknutí či přejetí myší,“ doplňuje Budziak.

Webnode letos spustil novou generaci e-shopu 2.0, reflektující všechny aktuální trendy v tvorbě webu a oblasti user-experience. Stránky vytvořené na nové platformě umí návštěvníkům předat příběh značky i firemní filozofii a jejich administrativa je jednoduchá a přehledná i z mobilního zařízení.

Newsletter