Češi se od televize přesouvají na internet. Co sledují nejvíce?

Čas, který lidé věnují sledování mediálního obsahu, narůstá. Od klasických televizních přijímačů se ale lidé dlouhodobě přesouvají na internet. Zájem o placené televizní kanály roste a neplatí to jenom u mladé generace, která nejčastěji konzumuje zpravodajství a filmy. Podle statistik internetové televize Kuki patří mezi její nejsledovanější pořady reality show jako Výměna manželek a Prostřeno. Sleduje je 70 procent konzumentů Kuki. Sekundují jim se 60 procentní sledovaností seriály Ordinace v růžové zahradě, Ulice a Modrý kód. Na Kuki sleduje alespoň jeden z těchto seriálů každý druhý uživatel. Trend sledovanosti se mění pouze při velkých sportovních událostech, jako jsou olympijské hry nebo mistrovství světa v hokeji a fotbale. Po skončení sportovních akcí se uživatelé opět vrací k oblíbeným seriálům díky zpětnému přehrávání, které televize přes internet umožňují.

Pokud fanoušci seriálů a reality show v televizi zmeškají svůj oblíbený díl, hledají ho na internetu. Některé televizní stanice umožňují zhlédnutí zdarma, jinde se za službu musí platit. Podle Kuki ale 80 procentům uživatelů vadí, že v přehrávačích provozovaných soukromými stanicemi jsou reklamy ještě častější, než v běžném televizním vysílání. Nejen z toho důvodu si častěji pořizují placenou televizi přes internet.

„Zákazníci nejvíce oceňují možnost sledovat své oblíbené pořady několik dní nazpět. Často využívanou funkcí je i pozastavení nebo sledování pořadu od začátku. Televizní program si tak vytváří sami,“ uvádí výhody televizí přes internet Vladimír Tovarňák za Kuki. Obliba sledování televize přes internet navíc podle něj skokově vzrostla v dubnu letošního roku, kdy padlo omezení pro sledování českých programů v zahraničí. Sledovat filmy a seriály tak mohou uživatelé i na dovolené nebo služební cestě. „Zvýšený zájem o IPTV platformy sledujeme nejenom v době dovolených, ale také v souvislosti s přenosem vysílacích práv významných sportovních událostí na placené televize přes internet,“ upřesňuje Vladimír Tovarňák.

Newsletter