Asijské akcie navázaly na pokles amerických. Futures Wall Street v červeném. Ropa a zlato roste. Evropské i americké výnosy obrátily k růstu. Dolar nepřekonal 1,0600 za euro. Koruna kolem 25,30 za euro.

Češi v krizi podporují malé české značky, Slevomat staví na nohy desítky firem

V průměru tři čtvrtiny českých firem zaznamenaly pokles poptávky po svých produktech i službách. I přes omezené možnosti prodeje kvůli vládním opatřením jdou více na odbyt tradiční či malé české značky a výrobci. Právě lokální produkci Češi v době krize podporují nejvíce. Vyplývá to z marketingového průzkumu společnosti Slevomat.

Data ukazují, že 60 % zákazníků při svých útratách preferuje oblíbené české značky a lokální prodejce a výrobce. “Češi jsou v tomto ohledu solidární a uvědomují si, jak současná situace dopadá na malé firmy a živnostníky. Právě svým rozhodováním při nakupování se je snaží podpořit,” vysvětluje ředitel Slevomatu Ladislav Veselý.

Průzkum rovněž odhaluje, že drobní podnikatelé mají problém oslovit své zákazníky. S omezenou možností pohybu, cest a s faktem, že mnoho firem pracuje z domu se ukazuje, že firmy a živnostníci naráží na limity své lokálnosti. “Potřebují víc než kdy jindy oslovit zákazníky z celé republiky. Díky tomu nám proti loňskému roku v sekci zboží meziročně přibylo partnerů o více než 40 %,” dodává Veselý.

To potvrzují například i kladenští výrobci Karáskovy limonády: “Krize nám vzala odhadem 90 % tržeb. Dodáváme limonády Bubliman do škol, sudové limonády do restaurací, Karáskovy limonády a sirupy hlavně do menších restaurací a kaváren. Naši zákazníci jsou často rodinné firmy jako my. Současná podpora státu trochu pomůže, ale problémy nás a našich zákazníků nevyřeší,” říká zakladatel značky Karáskovy Limonády David Prchal a dodává k tomu: “Proto jsme za každou tržbu rádi. A více lidí se dostane díky Slevomatu k našim výrobkům.”

10 let na trhu pomáhá nejen malým značkám

Na stránky Slevomatu chodí denně v průměru 300 tisíc zákazníků, s obratem dosahujícím 2,5 miliardy korun patří do desítky největších online prodejců českého internetu. Firma za deset let svého působení spolupracovala již s více než 16 tisíci firmami. Těm pomohla nejen se zviditelnit, ale zároveň připravila marketingový plán pro jejich produkty a služby.

“Založit si vlastní e-shop může snadno v podstatě kdokoliv. Nalákat na něj zákazníky však není úplně jednoduché a samozřejmé, jak by se mohlo zdát. Slevomat naopak přitáhnout zákazníky umí, má jeden z největších facebookových profilů na českém internetu,” vysvětluje David Matoušek, vedoucí marketingový Slevomatu. Právě v jeho týmu řeši strategie, jak dostat jednotlivé nabídky k co největšímu počtu zákazníků. To mimo jiné znamená, že pro jednotlivé partnery se individuálně řeší text každé nabídky, rovněž grafika či například využití v rámci sociálních sítí, kam spadá i mailing nebo případně také výroba propagačního videa.

Právě snaha oslovit zákazníky i mimo své obvyklé působení v jižních Čechách motivovala i rodinnou firmu stojící za značkou Jihočeské Jerky. “Ano v době krize jsme použili Slevomat jako nástroj k tomu, abychom byli zákazníkům po celé ČR blíže online. Uvědomujeme si, že do kamenných obchodů nyní chodí zákazníci nakupovat jen to nejnutnější,” říká majitel značky Pavel Jelínek.

Spolupracovat se Slevomatem mohou jak velké zavedené firmy, tak drobní živnostníci. Stačí se zaregistrovat přímo na adrese www.slevomat.cz/spoluprace. Každá nabídka je až do poslední chvíle nezávazná a bez poplatků.

Newsletter