Rychlý nárůst amerických výnosů podporuje dolar, který sílí proti euru i v dolarovém indexu. Roli hraje i zhoršení tržní nálady projevující se ve výprodeji rizikových aktiv. Risk-off nálada se podepsala i na měnách regionu. Koruna oslabila nad 26,20 za euro. Aktuálně spolu se zlotým i forintem včerejší ztráty umazává.

Češi ztrácejí zájem o večerní doručování zásilek

Balíkové přepravní služby u nás využívá alespoň občas 97 % lidí. Doručování balíků prostřednictvím kurýrů ve večerních hodinách však není mezi příjemci v České republice příliš populární. Podle průzkumu společnosti GLS realizovaného agenturou Ipsos na vzorku 1050 respondentů by tuto variantu bez ohledu na příplatek uvítalo pouze 5 % lidí. Nezájem o doručování zásilek mezi 18. a 21. hodinou meziročně vzrostl o dva procentní body (z 21 % v roce 2019 na letošních 23 %).

Podle průzkumu, který si nechala vypracovat společnost GLS, si tři čtvrtiny respondentů (74 %) nechávají zásilky doručovat domů. Většina příjemců přitom požaduje doručení během pracovního dne ve standardních doručovacích časech, tedy mezi 8. a 18. hodinou. Pouze 5 % lidí by mělo zájem o večerní doručování bez ohledu na příplatek. Zároveň však 23 % lidí tvrdí, že by večerní doručování nevyužilo vůbec. V porovnání s předchozími lety procento lidí, kteří nemají zájem o večerní doručování, roste (v roce 2018 to bylo 16 %, loni 21 % a letos dokonce 23 %).

„Výsledky průzkumu nám potvrdily, že večerní doručování vnímají příjemci pouze jako doplněk, pokud balík nejde doručit jindy (40 %). Z tohoto důvodu je klíčová flexibilita našich služeb, které umožňují příjemcům využít výdejní místa s dlouhou otevírací dobou nebo možnost přizpůsobit si doručení vlastním potřebám. V rámci služby FlexDelivery zákazníkům umožňujeme zásilku jednoduše přesměrovat na jinou adresu nebo odložit na jiný den,“ potvrzuje nízký zájem o večerní doručování Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Z průzkumu vyplývá, že o večerní doručování není příliš velký zájem nejen ve velkých městech, ale ani v obcích do 5000 obyvatel. „I v menších obcích si mohou lidé, kteří nejsou k zastižení doma, zásilku přesměrovat do nejbližšího výdejního místa. Naše ParcelShopy jsou rozmístěny tak, aby byly lidem nablízku napříč celou Českou republikou,“ uvádí Pavel Včela.

GLS Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností General Logistics Systems B.V. (s centrálou v Amsterdamu). GLS zajišťuje spolehlivé a vysoce kvalitní služby přepravy balíků pro více než 240 000 zákazníků, doplněné logistickými a expresními službami. „Lídr kvality v balíkové přepravě“, to je hlavní motto GLS. Prostřednictvím vlastních a partnerských společností skupina GLS provozuje síť pokrývající 40 zemí. Díky propracované pozemní síti je GLS jedním z předních poskytovatelů balíkové přepravy v Evropě. GLS působí také v Kanadě a na západním pobřeží USA. GLS má k dispozici vice než 70 centrálních a regionálních třídících středisek a více než 1 400 dep. GLS čítá na 19 000 zaměstnanců, na silnicích 28 000 doručovacích vozidel a vice než 4 000 dálkových nákladních vozidel. Ve fiskálním roce 2019/20 dosáhla GLS obratu ve výši 3,6 miliardy EUR a přepravila 667 milionů balíků.

Newsletter