Americké výnosy korigují předchozí růst. Dolar je pod výprodejním tlakem v dolarovém indexu i proti euru. Oslabující euro proti dolaru stahuje měny regionu. Koruna oslabila k hranici 26,40 za euro.

Česko a Sasko plánují vysokorychlostní trať z Prahy do Drážďan

Česko a Sasko se dohodly na společném vybudování vysokorychlostní železnice z Prahy přes Ústí do Drážďan. Hotova by mohla být v roce 2030. Trať spojí Českou republiku a Německo tunelem pod Krušnými horami. Sloužit bude osobní i nákladní dopravě, cestu z Prahy do Drážďan zkrátí z dnešních více než dvou hodin na hodinu. Zároveň se tak zvýší kapacitu pro nákladní dopravu, sníží hluková zátěž a dopravní zatížení v labském údolí. Podrobnosti k projektu dnes na konferenci v Ústí nad Labem představil ministr dopravy Dan Ťok a saský ministr hospodářství Martin Dulig.

Kapacita současné železniční tratě podél Labe bude v krátké době podle odhadů odborníků vyčerpána. „Pohraniční stanice Děčín/Bad Schandau je co do železničního provozu nejvytíženější v ČR a patří i mezi nejvytíženější v Německu. Nedávno dokončená studie potvrdila, že vysokorychlostní trať z Prahy do Drážďan potřebujeme.“ uvedl Ťok.

Drážďany jsou navíc pro napojení české železnice na vysokorychlostní tratě, kde vlaky jezdí rychlostí přes 200 km v hodině, nejlepší volbou, protože rameno západoevropských vysokorychlostních tratí je zde nejblíže k ČR.

Zakládací dokumenty společného Evropského seskupení pro územní spolupráci Nové železniční spojení Drážďany – Praha ESÚS podepsali vedle Ťoka a Duliga také náměstek hejtmana Ústeckého kraje Stanislav Rybák a zástupce přilehlého regionu Saské Švýcarsko – Východní Krušné hory Heiko Weigel.

Newsletter