Česko-americké Dataddo překonalo za půlrok 200 % loňského obratu, do konce roku zvládne milion dolarů. Startup zaměřený na integraci datových zdrojů se stěhuje do nového a rozšiřuje tým

Dataddo řeší problém roztříštěnosti datových systémů ve firmách. Umožňuje totiž integrovat data z různých zdrojů na jedno místo dle potřeb uživatele a snadno je tak připravuje pro následný reporting, analytiku i interpretaci. Na rozdíl od konkurence dokáže nové datové zdroje implementovat v řádu několika dní, uživatelé navíc zvládnou platformu efektivně využívat i bez znalosti kódování. Česko-americký startup díky tomu dosáhl za první pololetí 200 % loňského obratu, v tom druhém plánuje dokonce 400% růst. Každoročně opakující se příjmy (ARR) za rok 2021 tak dosáhnou milionu dolarů. Zároveň se zvětšuje i tým Dataddo, který vyrostl za rok z 6 lidí na 28 a do konce roku bude atakovat čtyři desítky zaměstnanců – přesouvá se proto do nových kanceláří v HubHubu.

„Díky stále větší adopci různých cloudových nástrojů ve firmách jsou IT a datové prostředí stále více heterogenní. Tento trend bohužel často znemožňuje efektivní nasazení nástrojů BI a datové analytiky, protože je stále těžší dostat všechna potřebná data ‚na jedno místo‘,“ vysvětluje spoluzakladatel a CEO startupu Petr Nemeth. Dataddo proto přišlo na trh s jednoduchým a přímočarým řešením, které zvládnou efektivně využít i uživatelé se základními technickými dovednostmi. Jsou schopni sami nastavit celý systém, veškeré procesy datové extrakce i automatizaci integrace, to vše bez znalosti kódování. Díky jednoduchosti a dostupnosti je tak ideálním řešením i pro malé firmy.

Vedle snadné práce s daty ale Nemeth považuje za stěžejní dbát také na jejich kvalitu kvůli jejich následné správné interpretaci: „V okamžiku, kdy se výstupy z BI stanou běžnou součástí rozhodování firmy, vede jakákoliv nekonzistence nebo chyba ve vstupních datech ke kaskádě špatných rozhodnutí s potenciálně vysokými náklady. Naším cílem je garantovat správné a konzistentní doručování dat mezi jednotlivými systémy.“ Díky proaktivnímu monitoringu datových toků tak Dataddo dokáže odhalovat a opravit případné anomálie už v místě jejich vzniku.

Startup vznikl v roce 2018, kdy jej založili Petr Nemeth a Zdeněk Pecha společně s Američanem Joelem Thomem. Dnes jeho technologie využívá přes 2 000 organizací i jednotlivců ve více než 100 zemích světa, jsou mezi nimi například Uber, Epic Games, L’Oréal Canada či velká bankovní skupina Emirates NBD. Jen za první polovinu letoška vyrostlo v klíčovém ukazateli ARR o 200 procent, do konce roku pak plánuje dosáhnout každoročně se opakujících příjmů (ARR) 1 milion USD.

Praha versus svět

Na trhu existuje několik podobných služeb, většina však využívá stejné technologické prostředí a je tak omezena co do flexibility a rychlosti integrace nových zdrojů. Dataddo místo toho vytvořilo vlastní platformu, na které již nyní nabízí přes 130 datových konektorů. A ty, které doposud nemá v portfoliu, dokáže oproti konkurenci vyvinout a integrovat v řádu pouhých dní. „Na začátku naší cesty jsme investovali hodně času a prostředků do vývoje jádrové technologie, která nám umožňuje rychle a efektivně vytvářet connectory na různé platformy. V poslední době jsme však svědky explozivního nárůstu adopce cloud aplikací ve firmách, což ještě více umocní stav disperzity dat. Naše technologie jde ruku v ruce s tímto trendem a přináší efektivní řešení, jak mít data pod kontrolou,“ vysvětluje Petr Nemeth.

Dataddo tak aktuálně hledá další programátory, díky kterým by mohlo pokračovat v růstu. Zatímco v květnu 2020 mělo pouhých šest zaměstnanců, aktuálně je jich již 28 a do konce roku firma plánuje vyrůst na 40 pracovníků. Kvůli rostoucímu týmu se zakladatelé rozhodli přesunout pražské kanceláře do coworkingového centra HubHub na Jungmannově náměstí. Zde budou mít zaměstnanci k dispozici mimo jiné privátní lounge zónu, billiardový stůl či nahrávací studio.

Historicky první pobočku otevřel startup v roce 2018 v kalifornském rodišti startupů, přímo ve slavném Mountain View. O tu se dnes stará třetí spoluzakladatel, Američan Joel Thom, a se svým týmem zajišťuje služby zejména firmám ve Spojených státech a Kanadě. Dataddo tak staví mezinárodní tým expandující v Česku i USA, jeho členům dává možnost podílet se na stavbě globálního byznysu se zahraničními klienty a partnery. Dataddo bylo také jako jedna ze tří firem na světě označeno prestižní poradenskou firmou Gartner za Cool Vendora v oblasti data managementu.

Dataddo je česko-americký startup se sídlem v Praze a kalifornském Silicon Valley, který řeší problém roztříštěnosti datových systémů ve firmách. Platforma snadno integruje datové zdroje s preferovanými nástroji business intelligence (BI) a umožňuje tak rychlejší i bezproblémovou datovou analytiku. Uživatel dokáže platformu nastavit i ovládat jednoduše, bez nutnosti programování. Dataddo jako jedna z mála firem na světě vyvíjí a propojuje datové konektory na vlastní platformě, nové dokáže díky unikátní technologii integrovat oproti konkurenci v řádu pouhých dní. Mezi jeho hlavní klienty patří Uber, Epic Games, L’Oréal Canada či velká bankovní skupina Emirates NBD. Dataddo bylo jako jedna ze tří firem na světě označeno prestižní poradenskou firmou Gartner za Cool Vendora v oblasti data managementu.

Newsletter