Český startup Persoo, získává desetimilionovou investici. Plánuje expanzi do Evropy

Technologický SaaS startup Persoo, který měří chování návštěvníků v e-shopech a využívá umělou inteligenci a strojové učení ke zvýšení konverze, získal investici pro svou expanzi do Evropy. Za novým přílivem prostředků stojí investiční fondy Presto Ventures (dříve Bohemia Venture Capital) a Lighthouse Ventures, které na rozvoj společnosti poskytly deset milionů korun. S investicí Persoo plánuje rozšířit oblast působnosti o další evropské státy, v příštím roce si od expanze slibuje nárůst obratu o 200 %. Startup chce také posílit vývojářský tým o nové kolegy, kteří pomohou s vývojem a testováním další generace produktu.

Persoo, nástroj pro personalizované vyhledávání produktů, umí podle chování návštěvníka rozpoznat jeho osobní preference a na jejich základě mu nabídnout vhodné zboží. Díky tomu nejenom zpříjemní zážitek z nákupu, ale zejména zvýší pravděpodobnost, že si zákazník nakonec objedná. 

Prodeje se podle interních statistik zvyšují okamžitě po tom, co e-shopy Persoo nasadí. Na truhlikov.cz se obrat z vyhledávání zvýšil dokonce o 41 %, v případě Snowbitch.cz šlo o nárůst obratu o 24 %. Běžně si klienti Persoo „polepší“ o 10–15 %, což v případě středních a velkých e-shopů může znamenat statisíce až miliony měsíčně.

„V Presto Ventures jsme k investici přistoupili z toho důvodu, že budoucnost nakupování vidíme v personalizaci. Persoo pomocí individualizovaného vyhledávání šetří zákazníkům čas a umožňuje se rychleji dostat k požadovanému produktu. Věříme, že pro úspěch startupů je zrovna rychlost stěžejní, a na Persoo ji oceňujeme, řekl Přemysl Rubeš z Presto Ventures. 

„Díky unikátnímu produktu s umělou inteligencí, kterým Persoo disponuje, mohou vydělávat více peněz nejen české, ale i zahraniční e-shopy. Věříme, že zkušený tým z Persoo tuto konkurenční výhodu brzy přemění v mezinárodní úspěch,“ uvedl Michal Zálešák z Lighthouse Ventures.

„Co se týče obchodních aktivit, zcela jsme nevyčerpali potenciál českého trhu, ale podnikáme již aktivity na Slovensku a začínají se nám rýsovat první klienti v Rumunsku. Prioritou je maximální vytížení potenciálu v ČR a následně rozšíření aktivit na Slovensku,“ říká Jakub Černý, zakladatel a CEO startupu.

V příštím roce chce Persoo především zjednodušit implementaci a směřovat k jednoušší škálovatelnosti produktu, což umožní ještě rychlejší růst firmy.

O Lighthouse Ventures
Lighthouse Ventures je investiční fond o velikosti 23 milionů eur, zaměřující se na technologické firmy s globální vizí. Startupům poskytuje nejen financování, ale také širokou síť kontaktů a zkušeností mezinárodního týmu partnerů, mentorů a poradců. Realizuje také program Lighthouse Akcelerátor, který nabízí až 200 tisíc eur i startupům ve fázi nápadu – spolu s rozsáhlou sítí mentorů a poradců. Program také propojuje startupy s potenciálními zákazníky a obchodními a technickými partnery. 
Presto Ventures (původně Bohemia Venture Capital) je VC fond, který v roce 2016 založil Přemysl Rubeš a jehož prostřednictvím investuje miliardář Tomáš Krsek z BHM Group. Zaměřuje se na podporu technologických startupů v raných fázích vývoje (investice od jednotek po desítky milionů korun). V současnosti patří do portfolia více než 15 firem, ze známějších např. Yieldigo, Domotron, Simpleway, Sharry či CloudTalk. Tým Presta se vedle investičních aktivit věnuje také vzdělávání a rozvoji talentů ve vědě, sportu i umění, a spolupracuje na organizaci Singularity University Summit. Více na www.prestoventures.com
Persoo bylo založeno v roce 2014 matematikem a odborníkem na umělou inteligenci Jakubem Černým s cílem přinést zákazníkům e-retailu zážitek z nakupování srovnatelný s nakupováním v klasickém retailu. Díky kombinaci algoritmů umělé inteligence a strojového učení (AI a ML) dokáže Persoo velmi spolehlivě odhadnout, kdo je zákazník, co ho zajímá a zobrazit mu takové produkty, které si koupí. V personalizovaném vyhledávání implementovaném v e-retailových společnostech vidí Persoo svou budoucnost. 
 

Newsletter