Evropské i americké výnosy rostou. Dolar oslabila nad 1,0700 za euro, pomohla nad očekávání horší data amerického indexu PMI. Koruna krátce zpevnila pod 25,20 za euro. Aktuálně část zisků odevzdává nad tuto hranici.

Český startup Retailys se představil v Japonsku

Český startup Retailys byl společně s dalšími inovativními startupy v únoru 2019 členem podnikatelské mise v Japonsku. Zástupci společnosti se zúčastnili programu organizovaného vládní organizací CzechInvest na české ambasádě v Tokiu, kde měli možnost setkání s Chargé d’affaires pro Japonsko, panem Milanem Slancem, zástupci organizací CzechInvest, EU-Japan, obchodní komorou JETRO, a českými firmami působícími na japonském trhu.

Hlavním cílem návštěvy společnosti v Japonsku ale byla účast na prestižním startupovém veletrhu a konferenci Slush Tokyo 2019 pod záštitou primátorky Tokia, paní Yuriko Koike, která veletrh oficiálně zahájila. „Důležité pro nás bylo zejména navazování kontaktů se zdejšími startupy, seznámení se se zdejším podnikatelským prostředím a poznávání japonské e-commerce“, přibližuje Kateřina Kapounová, zodpovědná za rozvoj zahraničních aktivit společnosti, hlavní cíle podnikatelské mise.

Japonská e-commerce se značně odlišuje od jiných oblastí v Asii. Extrémně důležitá je zde lokalizace produktu do japonštiny, protože jen přibližně 2 % populace se dorozumí anglicky. Na druhou stranu se japonská e-commerce řadí rychlostí svého růstu ke světovým premiantům, kdy meziroční růst jen v roce 2018 dosáhl hodnoty 9,1 %, s počtem přibližně 85 milionů uživatelů nakupujících online. Téměř 50 % nákupů se odehraje na třech nejvýznamnějších platformách, kterými jsou Rakuten, Amazon Japan a Lohaco. Významný podíl má také C2C aukční tržiště Mercari či srovnávač zboží Kakaku. „Za povšimnutí stojí fakt, že Japonci požadují  kvalitní zboží, za které jsou ochotni si připlatit. Často lze tudíž najít evropské zboží značně dráze než u nás.“, dodává Petr Heller, CEO společnosti Retailys.

„Bylo zajímavé sledovat japonské firmy, které často ani nevěděly, že mohou mít vlastní e-shop zcela nezávisle na zdejších tržištích, a rozdíly mezi zvyklostmi zákazníků v Japonsku a Evropě poslouchali s velkým nadšením. Velmi důležité je budování osobních vazeb s obchodním partnerem, což je pro obchod často důležitější než samotná cena. Vidíme zde velký potenciál zejména pro expanzi japonských firem do Evropy, při které budou potřebovat ucelené evropské e-commerce řešení, které jim Retailys může poskytnout“, dodává Heller s tím, že na druhé straně je Japonsko se svými 120 miliony obyvatel a s celosvětově nadprůměrnými příjmy velkou příležitostí pro evropské firmy toužící po prodeji svých produktů v Japonsku, což je navíc usnadněno nedávným zrušením cel mezi EU a Japonskem.

O Retailys.com
Retailys je původem česká společnost zabývající se vývojem stejnojmenného informačního systému, e-commerce platformy Retailys, sloužící k usnadnění expanze na zahraniční trhy. Ta spočívá v možnosti spravovat účty na globálních tržištích stejně snadno jako vytvářet plně lokalizované e-shopy určené pro konkrétní trhy s podporou lokálních měn, jazyků či platebních metod, vše v jedné administraci. V Evropě je aktivní vedle České republiky v Německu a Anglii, kde také sídlí jedna z poboček společnosti. Svoje aktivity má ale i v Asii, kdy v polovině roku 2018 založila pobočku v Singapuru, spolupracuje s partnerem v Číně a připravuje otevření další kanceláře v Indii.

Newsletter